March 18, 2003
Jag har en Celeron där multipern är inställd på 9. FSB ligger på 100 alltså totalt 900 MHz. Jag kan varken öka FSB eller multipern i bios. Jag har doch användt programmet CPU COOL9 för att kunna FSBklocka i Windows. Jag fick då upp FSB till 133. Alltså fick jag plötsligt en 1200 MHz. Men nu vill jag som sagt multipelklocka också. HJÄLP tack!
March 18, 2003
March 18, 2003
November 22, 2001
jag tankade hem CPUCOOL9 för jag tänkte höja fsb:n lite. Men är det bara vissa mobos man kan göra det med? För jag har ett Chaintech 7VJDA (ja skratta ni bara ;)) och det var då inte med i listan. Det var kanske en 4-5 st CT mobos med. Finns det nån ny version man kan tanka där fler moderkort är med? Min var från Feb 03 tror jag (kommer inte ihåg versionen då jag tog bort den).
March 18, 2003
February 23, 2003
Min prcessor ligger på 48-49 grader som minst, e det nån ide att klocka ens lr kommer den bli överhettad. O dey der progget CPUCool lr nåt, höjjer den bara FSB lr e det som i BIOS, PCIn oxå? Jag har ett KT133A från VIA lr KTAPRO, fattar inte riktigt vilket det e, men funkar det med progget?
March 10, 2003
ruski wrote: vid vilken temperatur borde jag stanna på? och om jag köper en starkare fläkt, var kommer då temperaturen att ligga på, alltså, typ en fläkt som tar 1,9 ghz lr så?
nja, jag skulle ju inte vilja ligga över runt 65 grader vid fulload. Svårt att säga eftersom jag inte vet vad du har för prolle nu.. men köper du en starkare fläkt och/eller en bättre fläns så kommer ju temperaturen att sjunka betydligt 🙂
1 Guest(s)