September 11, 2002
jag trodde en flash av bios skulle göra susen men icke.. jag kan inte ändra multipeln till vad jag vill. de enda valen jag kan göra är 7.0x/15.0x, 8.0x/16.0x och 9.0x/17.0x och de funkar bara ibland.. dessa tre är de enda med två värden dvs de andra ser exempelvis ut 13.0x eller 10.0x osv och de funkar ej.. nån förklarade för mig att moderkortet gav 8x och det är därför 7.0x/15.0x blir 15.0x men borde jag inte kunna välja vilka av de andra multipplarna som helst? nforce 2 och thoroughbred ska ju vara =sant eller hur? det är inget värmeproblem tempen ligger o puttrar på 50 grader ca... när jag väljer en multipel som inte funkar så bootar datorn inte... jag vill sänka multipeln för att höja fsbn hur ska jag göra?
September 11, 2002
så står det iaf, och tllråga på allt så är det bara de tre som heter så som fungerar som de ska 🙂
nämen nån sa att moderkortet ger multipeln 8x.. 7x/15x skulle då betyda att prollen står för 7x vilket tillsammans med moderkortets 8x blir just 15x.. ja så sa han iaf.. och det verkar stämma 🙄
September 11, 2002
jo nu när jag tänker efter stämmer det nog att upp till 12.5 är fritt med nforce 2. Det jag vill ha är 12 eller 12.5 och sen köra 166mhz fsb.. men jag får det inte att klicka.. och ingen lägre multipel heller... bara dessa dubbla mystiska multipplar vill fungera men de är för höga allihop.. den lägsta multipel jag kan ha är 7.0x/15.0x och den upptäcks av sisoft sandra som 15x...
1 Guest(s)