November 21, 2003
Detta är lite lustigt tycker jag.. 😕
Skaffade mig en ny dator; 2600+, 2x256mb Twinmos pc3200, Nf7--s, med Alpha fläns med en Enermax 80mm på nästan fullvarv (ca 3200rpm)
Jag fick igång den med lite problem men när den väl funkade bra så började jag klocka..
Drog upp den till 11.5x200fsb, fick höjja spänningen till 1.8v (ganska dålig stepping troligtvis)
Men då vad Datorn stabil i över 4 timmar i Prime95.
Sen tänkte jag testa klocka minnena, var inte så påläst. drog ner deras timings till nått.. Sen bootade itne datorn (glömde höja spänningen på minnena, så jag clearade cmos.
Den startade inte ändå, samma Pip ljud som innan.. Fick ta ut minnena och sätta i dem igen. sen så startade datorn.
Fick klocka upp allt igen då cmos blev lite halvt ändrat.. Och det funkar att köra utan Några omstarter eller något i Windows eller Spel. MEN, Den går inte stabil i Prime95 längre än 10min..
Pajjat något som gör detta? Iofs rätt lugnt, dåjag inte märker det i windows, men kul att ha en burk som inte är 100% stabilt (nästan iaf, 99% då)
Den funkar bra i prime om man kör orginal hastighet.
Jag har testat minnena, dom funkade Många långa timmar med Memtest86, över 20 iaf..
Datorn kraschar aldrig. och Nätagget funkar prima, har stabila värden och det är inte ett allt för dåligt nätagg heller.. (430w Antec)
En sak att tillägga som kan vara en stor bov i det hela är att jag missuppfattade Hur man clearade cmos. (missade 1 liten ruta i manualen) så jag clearade cmos genom att stänga av datorn, ha kvar nätagget på, flytta jumpern och starta och massa lustiga saker :roll:.
Kanske borde anat oråd att jag gjorde fel när den inte Alltid blev clearad när jag gjort så.
Vad är det isf som kan ta skada vid felaktiv clearing av cmos?
Lös den här kluringen är ni snälla.. så är jag er evigt tacksamma.. 🙂
1 Guest(s)