October 18, 2002
Jag har en barton 2500+ som ligger på 2200 Mhz för tillfället grejjen är den att jag kan spela spel som quakeIII, warcraft3, CS, med mera, men idag när jag spelade hidden and dangerous 2 så hängde sig hela skiten, så jag tänkte:
faen kanske ska testa lite prime...
Sagt och gjort men efter 5 minuter får jag ett error
sedan testade jag stabilitytest och det flöt på i 36 minuter & 11 sekunder....¨
vad är fel ??
system:
epox8rda3+
barton 2500+ @ 3200+ (210*10.5) vcore på 1.70
2 st 256mb twinmos winbond (10-3-3-2)
* förslag på vad jag ska ändra/höja ?
* Den har funkar bra på lan och så annars `?
October 18, 2002
Matts wrote: Höj volten tills det funkar o köra prime stabilt.
jo men när jag hade kört prime i domdära 5 minutrarna så flög tempen upp i 58:S kanske ej så farligt men men
October 18, 2002
jackal_ wrote: Vad kör du för spänning på chipset? (vdd)
..och vad har du för temp på nordbryggan?Om den inte är alltför hög kan du höja vdd lite och se om du får det stabilt.
vddn ligger på orginalspänning, tempen har jag ingen aning om :S men orginalkylning har jag iaf. Sen sist jag höjde vddn så vägra datorn boota så jag var tvungen att reseta bios......
Men jag ska testa....
May 8, 2003
No/One wrote: vddn ligger på orginalspänning, tempen har jag ingen aning om :S men orginalkylning har jag iaf. Sen sist jag höjde vddn så vägra datorn boota så jag var tvungen att reseta bios......
Men jag ska testa....
Vet inte om 8rda3+ har samma NB-kylning som 8rda, men om den har den där lilla silvriga cylinderformade flänsen så kan jag starkt rekommendera att skaffa en bättre kylfläns. Jag köpte 2st såna här och satte en på NB och en på SB. Eftersom det fanns fästhål på båda gick hela operationen på c:a 20 minuter.. och då tog jag det väldigt lugnt och försiktigt.
Jag är rätt övertygad om att 8rda3+ har tempsensor på NB, så jag tycker du borde kunna hitta temperaturen i motherboard monitor. Inte över 40 grader är en bra riktlinje.
Jag tycker det låter som att ditt problem kan ha att göra med nordbryggan. Antingen att den blir för varm, eller att den får för lite spänning (och att en blir för varm när du ökar spänningen).
October 18, 2002
tack för alla tips, jo jag tror det var minnena, bytte lite timings & klocka ner den te 200*10,5 så funka den i prime & allt 🙂
Jo ny nbkylare ska införskaffas, men jag väntar med det eftersom jag har planerat vattenkylning i framtiden....
åter igen tack för hjälpen...
1 Guest(s)