September 26, 2001
Ja.
Var på LAN igår, vi spelade CS, säkert 1 h.
iaf, när vi slutade lira så bestämde jag mig för att starta speedfan, och tur var väl det, min processor låg på 111 grader!! Slog av strömbrytaren fort så innihelvete, öppnade burken, och såg att fläkten hade ramlat av, den var fastsatt med silvertejp, kände på flänsen, AJ AJ AJ. Riktigt varmt silvertejpen som inte lossnade hade smällt fast på flänsen
Och det skumma är att min dator funkar hur bra som helst efter detta.
Skall en XP verkligen klara den "extrema" värmen?
iaf.. rekommenderar ingen att sätta fast fläkten med silvertejp iaf
December 28, 2001
December 28, 2001
On 2002-07-08 22:07, Caine wrote:
Ja.
Var på LAN igår, vi spelade CS, säkert 1 h.
iaf, när vi slutade lira så bestämde jag mig för att starta speedfan, och tur var väl det, min processor låg på 111 grader!! Slog av strömbrytaren fort så innihelvete, öppnade burken, och såg att fläkten hade ramlat av, den var fastsatt med silvertejp, kände på flänsen, AJ AJ AJ. Riktigt varmt silvertejpen som inte lossnade hade smällt fast på flänsen
Och det skumma är att min dator funkar hur bra som helst efter detta.
Skall en XP verkligen klara den "extrema" värmen?iaf.. rekommenderar ingen att sätta fast fläkten med silvertejp iaf
Tror att mätaren visade fel för det är väldigt undligt om du kunde spela och använda datorn om cpun är så varm....
June 29, 2002
Jag har själv senaste versionen av SpeedFan, och visst stödjer den både celsius och farhenheit (hur de nu stavas...)
det är jag söker på,kollad enyss i programmet.Välj inställningar och där options, där finns 2 rutor, en för fahrenheit o en för celsius , bocka i fel, så visar den temp i fahrenheit!!!
Det är möjligt att äldre versioner ej har stöd för F, endast C, men den nya har det i alla fall.
Angående AMD Xp (processorer).De blir mkt varma när de går, men tycks vara bra på att tåla överhettning.Körde själv min dator i flera minuter innan den slockande (automatisk avstängning av cpu)när fläkten till cpun hade saktat ner till typ 50 rpm typ... Det är möjligt att köra datorn en kort stund utan fläkt eller skadad fläkt med AMD XP, vet ej hur dte är med de andra.,min är en 1600+,det kan variera från cpu till cpu, men jag tror att de generellt sätt är tåligare för värme än tidigare AMD och vissa andra-nu talar jag om förmågan att inte förstöra av KORTVARIG hetta, kör man cpun på gränsen till att den stängs av automatisk (protect),t ex på 65 gr eller så, i flera veckor , då kan den kanske få permanenta skador, men när det gäller kortvarig hetta,verkar det vara svårt att paja en amd XP..
December 28, 2001
1 Guest(s)