January 4, 2008
1. När jag kör orthos så står det att CPU:n har FSB 266 MHz och 12x multipler, fastän jag har konfigurationen FSB 355 och 9x multipler, varför blir det så?
2. Sen undrar jag om det finns nåt att använda om man ska stabilitetstesta en quad processor? orthos verkar bara testa två....
3. En sista fråga, är 54 grader okej i load/ 28 grader idle med 3,2 GHz och min processor?
April 24, 2007
fråga !: prova annan orthos utgåva, nyare men inte någon beta
fråga 2: prova TAT (intels egna program)
54 grader load är mycket bra. med vad har du mätt det?? över 65 är illa.
det verkar vara en sval prolle du har 😀
by the way. skit i vad othos säger om klockfrekvenserna, stabilitets testa bara!
January 4, 2008
Okej, nu när jag kör stressprime 2004, ett program för varje kärna, så verkar det inte funka i alla fall...kärna ett och två stiger till 52 grader, medans tre och fyra bara stiger till max 34 grader, samt att de inte är belastade fastän testet kör samtidigt som alla andra kärnor. kan det bero på dålig kontakt med kylaren eller något annat? för lite/mycket kylpasta?
January 4, 2008
jo ja har ett test som kör för varje kärna...sen när processorn går på idle så har jag två kärnor som ligger på 27 grader, en som ligger på 20(!) grader och en som ligger på 24 grader...varför är det så? det är samma två kärnor som ligger i lägre temps här och vid benchmarkingen....jag är förvirrad...:-?
1 Guest(s)