March 20, 2001
Är det nån som har provat water wetter?? om det är nån som provat det, ger det nått ??
[Image Can Not Be Found]
Water Wetter från Red Line Oil kan användas som tillsats för vattenkylnings system i datorer. Water Wetter sänker ytspänningen på vattnet med hälften vilket ger större kontaktyta - och därmed bättre kylning. Innehåller korrosionskydd. Levereras i ett 50ml rör som räcker till 3-4 liter vatten.
[ Detta inlägg ändrat av Waco 2001-06-27 21:54 ]
December 19, 2000
eh. jag SKA använda det snart, ska bara få orning på nya riggen. men att det sänker ytspänningen hadde jag ingen aning om, kanske det gör, men va har det för relevans? det ska inte va nån luft utom i påtappningshålet ändå.
waterwetter har typ samma energiupptagningsförmåga som vatten, fast fryser inte förren vid massssor av minusgrader, villket gör det bra att avnända i extrema kylanläggnigar där vatten-sprit(typ sprit) inte är lika effectivt, då det sänker energiupptagningsförmågan hoss vattnet.
January 9, 2001
Japp jag provade det en gång för ett tag sedan. Dock hade jag väldigt lite och har bytt system ett par gånger sen dess. Tror det gav nån grad (jämfört glykol). Inget att gå i taket för men alltid nått. Precis som glykol minskar waterwetter ytspänningen men det minskar inte värmeupptagningsförmaågan vilket glykol gör. Så vafan köp en flaska vettja... ska jag göra när jag får tillfälle. .
March 20, 2001
2001-06-28 02:31, skrev Mjöde:
Men om du mot all förmodan var med på¨den grundläggande Fysik-lektionen i skolan. Då förstår du hur luft fungerar som isolering.
Jaaa.... jag fattar att luft fungerar som isoloering... man waterwetter sänker ytspäningen... det har väll för f-n inget med isolering att göra ?!?!
-----------------
[ Detta inlägg ändrat av Waco 2001-06-30 20:11 ]
December 19, 2000
2001-06-28 02:27, skrev Mjöde:
Har du hört talas om alla de luftbubblor som bildas efter väggarna i devirse kylmedia ?
Om du inte har gjort det så förstår jag att du inte fattat vitsen av Vattenvetter.
med risk att låta som en idiot. nej.
1. microskopiska bubblor eller stora fina bubblor?
2. va spelar det för roll om ytspänningen blir mindre, luftbublorna är juh fortfarande lika isolerande.
3. så varmt så att det blir kok-bubblor i riggen ska inte blocket vara.
förklara mer för oss o så visa herren.
December 19, 2000
2001-06-30 20:52, skrev LmA:
med risk att låta som en idiot. nej.1. microskopiska bubblor eller stora fina bubblor?
2. va spelar det för roll om ytspänningen blir mindre, luftbublorna är juh fortfarande lika isolerande.
3. så varmt så att det blir kok-bubblor i riggen ska inte blocket vara.
förklara mer för oss o så visa herren.
När ytspänningen på vattnet blir lägre så försvinner dom flesta sånna småbubblor och försvinner från olämpliga ställen, detta gör att vattnet lättare kan ta upp och ge i från sig värme på lämpliga ställen
December 20, 2000
1 Guest(s)