October 7, 2001
bloodman wrote: har 1,2 Ghz och undrar om dem är överklockningsvänliga ?
dem ska vara skit enkla att klocka... ska typ vara som att klocka en celeron... mycket å stabilt =)
btw har du bra prestanda på taulatin ?
har ett taulatin moderkort men har inte orkat köpt en taulatin för vet inte om det är så grym prestanda skillnad ?
May 21, 2002
EiN_BäVeR wrote: [quote=bloodman]har 1,2 Ghz och undrar om dem är överklockningsvänliga ?
dem ska vara skit enkla att klocka... ska typ vara som att klocka en celeron... mycket å stabilt =)
btw har du bra prestanda på taulatin ?
har ett taulatin moderkort men har inte orkat köpt en taulatin för vet inte om det är så grym prestanda skillnad ?
jodå den är stabil somfan,fick 6300 på 3dMark.
Men den vill inte klockas, tror det är mitt cp moderkort eftersom det stöder max 133 fsb bara.
May 21, 2002
x1zt wrote: [quote=hawkie]dom är jätteöverklocksvänliga eftersom dEm är 0.13micron och utvecklar lite värme vid högre voltage. Men det beror juh på om du kan klara så hög FSB.
eeh? sen när vart p3 0,13 micron? de ligger väl på 0,18 om jag inte minns fel..
Tualatin ligger på 0,13 det var kanske dem gamla p3 som är 0,18 ?
December 2, 2001
EttaN wrote: Såna be höver man inte kolka eller kloka gör man om man ligger på 400 MHZ och lite till såna behövs nog klokas.... för såna suger så man kan göra dme bättre...............
Varför inte utnyttja max av CPUn?? Känns juh som man inte får ut alla man betalt för den om man inte klockar.
Jag har aldrig sett eller hört eller känner någon som har klockat en Tualatin P3, däremot är jag själv ägare av en Tualatin celeron 1,3 och den går just nu finfint i 1625Mhz, tror den kan göra lite mer.. har fått den ganska nyligen så jag har inte testat så mycket.
2 Guest(s)