Nätagg. värmer processorn?!|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nätagg. värmer processorn?!
jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 23, 2002 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Har relativt hög processor temp (61grader) och trots fler fläktar och en i taket av lådan som blåser ut verkar det inte hända så mycket. Min låda är rätt så liten och processorn sitter gömd bakom nätagget. Har nu börjat misstänka att det är nätagget som j**las med mig...
Någon annan som haft samma problem?
Finns det någon kreativ lösning eller är det större låda som gäller tro?
Som det är nu så blåser ju proc. fläkten varmluft rätt in i kylfläns*grrr*

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
147849
February 23, 2002 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Flytta ditt nätagg då.. de gjorde jag på min förra burk, men det var för att få plats..

Mr Doe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 571
147857
February 23, 2002 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

PÅ min förra låda så silvertejpade jag nätdelen ovanpå lådan för att det blev så varmt annars.

Cranium
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
147866
February 23, 2002 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har haft liknande problem. I min iver att få en tyst dator så hade jag en fläkt i nätagget som var alldeles för ineffektiv. Jag bytte den till en med högre varvtal och vips så försvann problemet..

Testa att tejpa fast en fläkt på utsidan av datorn där nätagget blåser ut så den hjälper fläkten i nätagget att dra ut varmluften.

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
147911
February 23, 2002 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Upptäckte när jag var inne i Bios att processor temp där stod i 53grader (asus probe visar dryga 60grader). skall jag lita mer på Bios tro, eller finns det något annat program som är bättre på att visa rätt?

Härdin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 731
147949
February 23, 2002 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-23 15:06, Cranium wrote:
Jag har haft liknande problem. I min iver att få en tyst dator så hade jag en fläkt i nätagget som var alldeles för ineffektiv. Jag bytte den till en med högre varvtal och vips så försvann problemet..

Testa att tejpa fast en fläkt på utsidan av datorn där nätagget blåser ut så den hjälper fläkten i nätagget att dra ut varmluften.

Tvä fläktar i serie hjälper inte, om de är av samma cfm...Blir bara vindtunnel -> mer ljud(Super-Orb är ett praktexempel)
Man bör i ställer göra ett till hål, och sätta in fläkten där...

[NH] Danneman
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 130
147971
February 23, 2002 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-23 13:58, jan-e wrote:
Har relativt hög processor temp (61grader) och trots fler fläktar och en i taket av lådan som blåser ut verkar det inte hända så mycket. Min låda är rätt så liten och processorn sitter gömd bakom nätagget. Har nu börjat misstänka att det är nätagget som j**las med mig...
Någon annan som haft samma problem?
Finns det någon kreativ lösning eller är det större låda som gäller tro?
Som det är nu så blåser ju proc. fläkten varmluft rätt in i kylfläns*grrr*

Jag hade exakt samma problem med min gamla låda - processorfläktens anvstånd från nätagget var väl en centimeter - tops. Det kvittar hur många chassifläktar du har, du måste få större utrymme för cpu-fläkten - enda som hjälper.

Hade runt 65 idle (xp 1600+) med den lådan - när jag bytte till Chieftech-låda med rejält utrymme så sjönk tempen till 40 (med avstängda chassifläktar).

Gabbe006
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
147981
February 23, 2002 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Eller så drar man fördel av att nätagget sitter så nära cpu-kylaren, jag postade ett inlägg för några dar sen där jag beskrev hur jag använde mej av nätagget för att sänka cpu-tempen flera grader. Sök efter ett inlägg "kylningstips" på det här forumet.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 115
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL