January 30, 2002
Har relativt hög processor temp (61grader) och trots fler fläktar och en i taket av lådan som blåser ut verkar det inte hända så mycket. Min låda är rätt så liten och processorn sitter gömd bakom nätagget. Har nu börjat misstänka att det är nätagget som j**las med mig...
Någon annan som haft samma problem?
Finns det någon kreativ lösning eller är det större låda som gäller tro?
Som det är nu så blåser ju proc. fläkten varmluft rätt in i kylfläns*grrr*
February 19, 2002
Jag har haft liknande problem. I min iver att få en tyst dator så hade jag en fläkt i nätagget som var alldeles för ineffektiv. Jag bytte den till en med högre varvtal och vips så försvann problemet..
Testa att tejpa fast en fläkt på utsidan av datorn där nätagget blåser ut så den hjälper fläkten i nätagget att dra ut varmluften.
December 15, 2001
On 2002-02-23 15:06, Cranium wrote:
Jag har haft liknande problem. I min iver att få en tyst dator så hade jag en fläkt i nätagget som var alldeles för ineffektiv. Jag bytte den till en med högre varvtal och vips så försvann problemet..Testa att tejpa fast en fläkt på utsidan av datorn där nätagget blåser ut så den hjälper fläkten i nätagget att dra ut varmluften.
Tvä fläktar i serie hjälper inte, om de är av samma cfm...Blir bara vindtunnel -> mer ljud(Super-Orb är ett praktexempel)
Man bör i ställer göra ett till hål, och sätta in fläkten där...
May 16, 2001
On 2002-02-23 13:58, jan-e wrote:
Har relativt hög processor temp (61grader) och trots fler fläktar och en i taket av lådan som blåser ut verkar det inte hända så mycket. Min låda är rätt så liten och processorn sitter gömd bakom nätagget. Har nu börjat misstänka att det är nätagget som j**las med mig...
Någon annan som haft samma problem?
Finns det någon kreativ lösning eller är det större låda som gäller tro?
Som det är nu så blåser ju proc. fläkten varmluft rätt in i kylfläns*grrr*
Jag hade exakt samma problem med min gamla låda - processorfläktens anvstånd från nätagget var väl en centimeter - tops. Det kvittar hur många chassifläktar du har, du måste få större utrymme för cpu-fläkten - enda som hjälper.
Hade runt 65 idle (xp 1600+) med den lådan - när jag bytte till Chieftech-låda med rejält utrymme så sjönk tempen till 40 (med avstängda chassifläktar).
1 Guest(s)