June 28, 2001
Jag har brännt ett antal AT nätagg och ett ATX! AT aggena fungerar även om du belastar dom som fan! Datorn börjar gå ostabilt och om du har satt aldedes för mycket prylat på det ställer sig bara agget och piper, altså inget PC-speaker ljud utan nåt annat pip ljud som håller i sig ett tag efter du brutit strömmen till agget! Kortsluter du ett AT agg däremot så gåt INTE säkringen utan det smäller till, lukat brännt, och sitter det i lite till så händer det saker villl jag lova! ATX däremot är inte riktigt lika roliga eftersom det sitter en automatsäkring som bryter då agget är kortslutet och även om det blir för belastat! (Det var ingen bra idé att köra 2 st 46.1 Gb, 2 st gammla quantum HD:ar och 4 st andra hdiskar och 8 st fläkar.... då tyckte mitt 230 W att det var dags att lägga av!
June 28, 2001
On 2001-09-11 11:22, SkrotBurk wrote:
jag har ju då ett prima AT 300W som ligger å skräpar.. men dom e så j**la stora så man kan ju typ inte använda dom till nått utom vattenkylnings lådor
Jag kan köpa det ac dig... har inte så många kvar... har brännt en hel del! Igås satt tex jag och en komis med massa lysdioder och satte dom i COM portarna och LPT portarna.... och i minnesportarna... för att kolla om dom lyste! När vi satte fast dom i piggar runt processorn så ville inte burken starta.... Konstigt....
January 11, 2002
Har hört att vattenkylning är bra. Ska man hälla vattnet mellan minnena eller direkt på processorn? Nån som vet hur man trimmar ett nätagg från 350W till 400W? Kan man kyla med vatten där också? Skriver det här nu innan jag häller på, ifall jag har sönder något.
Länge leve brandkåren och datorbranschen !
1 Guest(s)