September 21, 2001
Jag överklockade idag och det gick inte att överklocka mer än 166 FSB jag har Abit NF7-S nforce2 rev 2.0 och AMD XP 2400+ så det bör gå bra i 200 FSB utan problem eftersom jag har DDR400 TwinMOS. Jag testade kör typ 10x200 = 2 GHz som 2400+ är och det gick inte.. jag testade även 11x180 det gick inte heller. Jag kör Auto på minnen, kanske jag bör ändra manuellt för att få det att fungera?
September 21, 2001
September 21, 2001
September 21, 2001
Nä tror inte att jag har dålig stepping eftersom jag överklockade förut med ett annat moderkort KT400 som är också från Abit och det funkar utmärkt.. Nu kör jag ny moderkort nforce2 chipset och jag gör nog nåt fel i BIOS inställningar därför det blev så..
Men frågan är någon här som vet vad jag gör för fel? jag ändrade endast multi + FSB inget annat och CPU hastighet är samma så man behöver nog inte tänka på volt?
September 18, 2003
October 31, 2003
Jag vet inte med det kortet men det låter som att det sitter en jumper och blockar dig från högre FSB
som detta visar här fast med ett annat kort
http://usa.asus.com/products/m.....jumper.htm
Kolla up om det e fallet med ditt
Edit:
Kollade på ABIT hemsidan och det står något i FSB specifikationen,
(400 FSB support in version 2.0 only)
http://www.abit-usa.com/produc.....38;model=6
Har du ver 2.0?
Edit igen:
Det hade du ja, hmm skumt, men kolla up jumper settings i manualen för det verkar inte stå på deras hemsida som det gör på asus.
February 3, 2003
psycholink wrote: Minne inställningar är på auto och jag har inte ökat volt utan det är auto också bör det funka ändå eller bör jag verkligen öka volt för att öka FSB otroligt jag har samma hastighet på CPU?
Hrm du ska itne ha den på auto tror ja...de e orginal då väll...Öka den..
October 20, 2001
Tror inte det har med steppingen att göra, SÅ stor skilldnad kan det ju bara inte vara. När jag lekte med min 1700 så kom jag in i Windows på 2300Mhz (11.5x200 41 grader idle) allt orginal dvs. ingen extra kylning på mosfets eller SB men med en Vcore på 1,6v var kanske 1,655 och PC4000 ADTA minnen
Tror nog det är som "NHOC_Frozen" sa, lås PCI & AGP porten men den ska väl vara låst från början på NF7-S kortet...
1 Guest(s)