October 20, 2001
Satt och pillade lite med mina nya prylar...
Lyckades få den till 2400Mhz och fortfarande komma in i BIOS, längre gick den inte (12*200, 41 grader idle) på 1.55v då eller om jag hade satt 1.6 men hur som hellst är det bra på så låg volt? 2300Mhz så kom jag in i windows.
Har inte voltmoddat ellet nått och ingen extra kylning alls på SB eller mosfets, vet att man kan kolla under NB om det är A1 eller A2-A3 men av det jag har läst borde väl jag inte ha A2-A3 på NB iallafall med tanke på hur långt jag klockade hittils?
Eller det kanske är så att det behövs en voltmod för att komma över 200FBS eller ha 200FBS för att kunna komma in i windows iallafall(?)
Sitter med ADATA PC4000 minnen så det kan inte ha varit dom som höll mej tillbaka. Har inte ändrat inställningarna på minnerna förutom till optimala inställningar som är 6-3-4-3 tror jag(?)
XP1700 är en rolig leksak bara den inte är bränd nu 🙁
May 8, 2003
Om vi undantar det faktum att din burk är stendöd för tillfället ( 😛 ) så tycker jag det verkar vara lite låg FSB.
Min kompis har precis köpt ett NF7-S och en XP3000+ som jag hjälpt honom att klocka. Det var inga problem att få den stabil i 225 FSB med all kylning standard och 1.6 V på chipset. Fick upp processorn i 2250 MHz.. längre ville den inte, men det var väl lite kass stepping eller nåt.
Borde inte vara några problem att dra upp din FSB en bit till. Se till att dra ner multipeln först bara så det inte är det som är problemet.
Min prolle (se sig) kör 2300 MHz hur stabilt som helst på 1.7 V. 45 grader idle c:a.
Av någon jobbig anledning verkar jag dock inte kunna köra högre multipel än 9 om jag drar upp FSB över 200. Antar att det är mitt gamla kort som behöver en voltmod 😛
December 18, 2002
Vecna wrote: Satt och pillade lite med mina nya prylar...
Lyckades få den till 2400Mhz och fortfarande komma in i BIOS, längre gick den inte (12*200, 41 grader idle) på 1.55v då eller om jag hade satt 1.6 men hur som hellst är det bra på så låg volt? 2300Mhz så kom jag in i windows.
Har inte voltmoddat ellet nått och ingen extra kylning alls på SB eller mosfets, vet att man kan kolla under NB om det är A1 eller A2-A3 men av det jag har läst borde väl jag inte ha A2-A3 på NB iallafall med tanke på hur långt jag klockade hittils?
Eller det kanske är så att det behövs en voltmod för att komma över 200FBS eller ha 200FBS för att kunna komma in i windows iallafall(?)
Sitter med ADATA PC4000 minnen så det kan inte ha varit dom som höll mej tillbaka. Har inte ändrat inställningarna på minnerna förutom till optimala inställningar som är 6-3-4-3 tror jag(?)
XP1700 är en rolig leksak bara den inte är bränd nu 🙁
3-3-3-8 är nog orginal timings på minnena iaf =/
va har du för kylning?
October 20, 2001
Tom wrote: Min XP1700+ med samma stepping körs i 2400 nu (12x200) med 1,85 volt. 46 grader fullload...
Hur kunde din göra 2300 på 1.6 Vecna? 🙂
Det är ju din gamla prolle, du borde ju veta 😛
Asså jag är nästan 100% på att det var 1.6v men observera "nästan" 😮
Aja mitt NF7-S åkte tillbaka på garanti så vi får se hur det egentligen var när jag får tillbaka ett nytt kort, sen åkte min HD så det beror på hur lång tid det tar att få en ny HD från tysklan om inte IBM i holland är snabbare med en anna trasig disk jag hade i en låda 😀
2 Guest(s)