February 3, 2003
Death On Wings wrote: Flashade om igen nu och har bootat i 235 fsb än så länge, behöver bättre minnen för att köra sync 🙁
Skit bra! 🙂 jag måste göra vdd modd på mitt..Märker vid 247fsb så segas systemet ner.Och då var det för låg vdd.
ett tips..Kör 8rdavcore och klocka från windows 😀 se bara upp med cpu spänningen..Öka helst inte i windows över 1,9V
March 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: [quote=Death On Wings]Flashade om igen nu och har bootat i 235 fsb än så länge, behöver bättre minnen för att köra sync 🙁
Skit bra! 🙂 jag måste göra vdd modd på mitt..Märker vid 247fsb så segas systemet ner.Och då var det för låg vdd.
ett tips..Kör 8rdavcore och klocka från windows 😀 se bara upp med cpu spänningen..Öka helst inte i windows över 1,9V
Varför inte? Vet att det är buggigt, har redan råkat ut för omstarter... Tex, jag ändrade vdimm till 2.8,då startade skiten om
February 3, 2003
ocz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Death On Wings]Flashade om igen nu och har bootat i 235 fsb än så länge, behöver bättre minnen för att köra sync 🙁
Varför inte? Vet att det är buggigt, har redan råkat ut för omstarter... Tex, jag ändrade vdimm till 2.8,då startade skiten om
Det är inte direkt buggigt bara om man inte vet hur man ska använda det 😉
Ändrar jag min vcore med vissa bios så startar datorn om OCH då får jag oftast en vcore på över 2,2V. Vilket med luft kylning inte är direkt skoj. Min palmino gillade det dock 😛 Men man vill inte grilla cpun direkt.
March 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: [quote=ocz][quote=LorD_Kvadd][quote=Death On Wings]Flashade om igen nu och har bootat i 235 fsb än så länge, behöver bättre minnen för att köra sync 🙁
Ändrar jag min vcore med vissa bios så startar datorn om OCH då får jag oftast en vcore på över 2,2V. Vilket med luft kylning inte är direkt skoj. Min palmino gillade det dock 😛 Men man vill inte grilla cpun direkt.
Det ÄR buggigt, det va ju bara ett test för min del... Orkar inte använda den där skiten igen, orka ofrivilliga reboots! :arg:
July 3, 2003
haha, jag provade att klocka ifrån windows med min 2500+ och AN7 mobo, det är rätt kul när man sitter i windows, och så höjer man FSB'n, men det reggas inte, men man märker att de går lite snabbare... ska visa de nån gång... 😉 haha, har en film på min dator jag tog med cammen här om dan också, klockade så då, och sen kör jag superpi (nuvarande rekord 46s ;)) och plötsligt bara dör den! 😛
February 3, 2003
ocz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=ocz][quote=LorD_Kvadd][quote=Death On Wings]Flashade om igen nu och har bootat i 235 fsb än så länge, behöver bättre minnen för att köra sync 🙁
Det ÄR buggigt, det va ju bara ett test för min del... Orkar inte använda den där skiten igen, orka ofrivilliga reboots! :arg:
Det är bara du som inte kan köra det ordentligt 😛 haha ställ in vcore till 2,05 i bios och sedan gå in i windows och kör 8rdavcore så flyter det som fan! 😀 247fsb igår 😛 dock fett instabilt och dog vid cpu-z 🙁 mer vdd!! 😀
AarJay : An7's skrot uGuru? 😛 Vad jag vet så är det inte direkt bra. hehe 46 sek med vilken klock?! Det kan inte vara så högt.
May 21, 2004
Min bios blir korrupt om jag ökar till 220 FSB och över. Har ett NF7-S V2.0, mitt mb ligger i lådan tilsl jag får tag i ett nytt bios chip.
Kan det vara för att jag har en dålig bios version? jag kör just nu abits 2.4 bios.
Eller är det bara moderkortet som är dåligt?
När biosen blev korrupt så hade jag ställt in på 220 fsb*10, minnena på 4:3, höjt timings till 3 3 3 10, 1.9 vcore, 2.7 vdimm
Hade kört på 215*11 förut 100% stabilt (tbred 2600+)
May 21, 2004
Min bios blir korrupt om jag ökar till 220 FSB och över. Har ett NF7-S V2.0, mitt mb ligger i lådan tilsl jag får tag i ett nytt bios chip.
Kan det vara för att jag har en dålig bios version? jag kör just nu abits 2.4 bios.
Eller är det bara moderkortet som är dåligt?
November 24, 2003
February 3, 2003
wrote: FraekY[MaTT]]varför underclock ??.... jag är sugen på massa nya bios då jag sitter med subzero o sunkar fram i typ maxat på ~220-225... :arg:
vilka bios är riktiga OC bios ?? 8) är det där ticktack till Nf7-s rev2.o ??
någon som har lust med länkar så e det uppskattat som fan
Underclock var hans typ forum om jag inte minns fel.
söker man på google så kommer man till Tictac Underclock eller något och där finns alla hans biosar..
Har du moddat ditt moderkort något? Subzero bioset är tictac.
November 24, 2003
aha ok är inte så hajj på det där med bios än
men du har inga som du kan rekomendera mer än just det ?
och är subzero bara en "modell" av hans bios och finns det många mer ?
*vet att jag är jobbig men jag vill lära mig det här bra nu så ja kan trycka mitt mobo i båtten :hb:
December 31, 2001
Här brukar killen hålla till.
Här finns även länkar till biosar och mycket annat gott.
1 Guest(s)