November 2, 2001
Här e en bra länk till alla so m kör med nf7 också:
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
November 24, 2003
February 3, 2003
Death On Wings wrote: [quote=LorD_Kvadd]Ligger just nu som max på 246 med samma bios som dig tech Mantaray XT bios och 2-2-2-5 i 243fsb. 1:1
Fy fan vad det är synd om min cpu 😀
Vad matar du den stackarn med för spänningar ? och hur går det med temperaturerna ?
Allt mellan 1,29V-2,1V. Temp idle i windows enligt mätningar var 40-45grader. (Kan omöjligt stämma vid nästan 900mhz OC) Efter lite SuperPi, CPUMark99 och PCmark02 så låg den på 48grader 😮
Bild från CPUmark99 finns under Preformance center.
Smartfan2 som kylde swiftecen.
Har någon här problem med att när man klockat som fan att musen låser sig men OS svarar fortfarande. Dock kan jag inte använda tangentbord eller mus men bilden uppdateras fortfarande. Verkar som chipset tappar kontakt med IO enheterna efter ett tag. Kan vara spänning till chipset som är för låg. Några förslag?
November 24, 2003
såg att du hade frågat om jag hade moddat mitt mobo nått nu (lite trög i måndags :p) nej det är inga vdimm Vdd modds eller liknande på mitt mobo...
har du bilder eller tips på hur man gör så kan ma ju testa 😀
*edit vill kunna få ut iaf 240 - 250 fsb :bgrin: av mitt mobo så kasta idéer på mig bara 😀 (detta ska bli klart innan DHW tänkte ja )
March 30, 2003
Kyl mosfets och löd en kabel från atx-kontakten till minnessloten. Den här lösningen kan man ju inte köra 24/7 men sätt en brytare så att du kan sätta på den vid benchs osv.
Vdd-modden kan vara nödvändig med.
Byta kylningen på NB hjälper en del med, lappa NB samtidigt när du ändå är igång... 8)
Limma fast en fläns på sydbryggan ifall den blir varm.
Standardsaker som inte är allt för svåra att göra.
Länkar...
http://underclock.rocks.it/ Hardware modding> motherboards
http://forums.rojakpot.com/sho.....php?t=6619
February 3, 2003
Tror jag ska testa VDD modden och Vdimm = 3,3V modden... BH-6 kör 3,3V som standard utan problem vill jag minnas.
Edit hittade en sak här...
Dom skriver att om man ska lappa nordbryggan. Asså slipa ner den. Där står att dom gamla korten blev varma som fan och att dom var ojämna. Gammal nb chip folk som har den nya behöver inte. Och om logiken säger mig rätt så är den nya den med en runt metall platta i mitten 🙂 ska se om bild finnes. och jag ska läsa lite till.
March 30, 2003
nforce2 400 ultra är den nyaste verisionen som finns på nf7-s.
Sägs vara planare men en timma eller två med sandpapper får mig att undra hur f*n dom äldre var...
edit. kan köra stabilt 240 1:1 på mitt nuvarande kort, ska ta mig en rond med sandpappret och NB i helgen om jag får tid, återkommer med resultat.
November 24, 2003
Urax wrote: Byta kylningen på NB hjälper en del med, lappa NB samtidigt när du ändå är igång... 8)
lappa ?? slipa NBn... jag fattar ärligt vad man ska tjäna på det ?? nån ynka liten c eller ?
tror du inte att det räcker med maze4 på NB då 8)
thx för tipsen annars 😀 mer mer mer 😛 funderar på att skaffa mig en Booster ist för att hålla på o löda o skit... fast den kommer man ju inte i från när det gäller Vdd ... jag sux @ lödning 🙄
November 24, 2003
March 30, 2003
Lödning behövs inte, funkar bra att rita lite på motståndet med en blyertspenna för att sänka resistansen.
Glöm inte att sätta vdd på 1,4 innan bara.
Vet inte hur högt man kan gå med orginalkylningen men 2,0 funkar bra med zalmans blå passiva och lite flås.
Om du kollar i mitt inlägg längre upp så finns det en länk Dracman...
MaTT: Om man jämför en olappad nordbrygga med en som är det så "svävar" blocket/flänsen över kärnan där kontakten behövs mest, fast det är inga stora marginaler som du själv konstaterade.
Det dumpas ju en del värme ner i PCB'n med, leker med tanken att fästa en fläkt i bak på moderkortsplattan för att få moderkortet självt att agera kylfläns 😛
Gjorde ett par sandra-benchs lite snabbt:
http://quarzi.mine.nu/Start/Up.....ad/240.jpg
http://quarzi.mine.nu/Start/Up.....ad/246.jpg
Eb-minnen och D10 mantaray XT, funkar bra fast det låser sig om man ändrar fsb i bios. 😕
November 24, 2003
Urax wrote: Lödning behövs inte, funkar bra att rita lite på motståndet med en blyertspenna för att sänka resistansen.
Glöm inte att sätta vdd på 1,4 innan bara.
Vet inte hur högt man kan gå med orginalkylningen men 2,0 funkar bra med zalmans blå passiva och lite flås.
vart ska man "rita på" då ??, blir snart lessen, jag har ju vatten på NBn :banghead: inte orginal kylning asså
gärna länkar till lödning med då jag tror dom är säkrare :-k
3 Guest(s)