July 26, 2003

kran wrote: jävligt bra skrivet =P
men du, det finns väl stepping på nb på en p4 också va? men då är det andra saker som gäller eller ? för det här är bara nforce2 chipet....och sen förstår jag inte varför dom alltid väljer A1 steppning?
Tack
Jag är inte så hemma när det gäller Intel kort tyvär
Men oftast finns det olika steppings till vilket chip som än görs.
kran wrote: och sen förstår jag inte varför dom alltid väljer A1 steppning?
Hur menar du ?
September 19, 2002

December 9, 2003

Tja !
KeeIL
Skulle behöva lite hjälp med Oc.....
Vet har ett Epox 8RDA+ och en Barton 2500+ o en Spirerock IV som kyler rätt hyffsat...
Men iaf har testat med allt möjligt o jag vet fortfarande inte vad jag ska ha för Vcore o så...
Hoppas du svarar !
Behöver hjälp !
September 19, 2002

October 20, 2001

NF7-S Version 2 har A1 dvs. att den officielt stöder 400Mhz och du kan dra upp den i 200FBS utan problem det hade jag på mitt gamla NF7-S v2 kort. Tyckte personligen att det var lite instabilitet strax över 200FBS dock men jag kanske fick ett sämre kort. Jag jämför med mitt nya AN7 men det kanske beror på att AN7 har jämnare spänningar på processorn (vcore) samt att man kan öka minnes spänningen (vdimm) över 2.9v vilket du inte kan på NF7-S utan voltmodd
September 20, 2001

KeeIL wrote:
A1 Chipset, saknar metallcirkel.
A1 har metallcirkel det med om det är en äldre A1. (Kan ej verifiera, RMA) Nyare har inte det
Nån som förresten vet vad det är för skillnad på SouthBridge A3 och A4 stepping?
De allra nyaste NF7-S har A4 SB stepping, AN7 med... hummm
March 6, 2003

1 Guest(s)