January 22, 2006
Tjenare.
Har en amd 3200+ / 2x 512 kingston hyperX pc3500 / DFI LP SLI-DR
Och jag kan inte klocka ett j*vla skit! Håller på att bli tokig på dessa DFI mobon jag förstår mig inte på dom alltså.
Tidigare hade jag ett Asus A8N5X mobo ist för DFI mobot och med den körde jag prollen i 2700MHz stabilt med 1.550v och minnerna på ungefär 224MHz @ 2.5-3-2-7 @ 2.9v.
Men nu med DFI mobot som BORDE vara stabilare för överklockning så går det inte å clocka ett skit!
försöker lägga in samma inställningar som jag vet ska fungera men det går verkligen inte. Det finns även MYCKET att fippla med under ram inställningarna i BIOS vart jag även tror att ngt är fel.
Hur ska jag göra, ngn som har nå tips?
August 18, 2003
Kolla in denna tråden borde finnas allt du behöver där 😉
January 22, 2006
Härlig guide men mina minnen vill ändå inte köras i 200MHz även fast jag har slappa timings (3-3-3-8 2T). När jag kör med 270 FSB så vill inte minnerna köras i 200MHz då bootar ej datorn.
Men med fsb på 200 då körs minnerna så snällt i 200MHz med snäva timings (2-3-3-6 1T)... Fattar inte detta.
August 18, 2003
Det enda jag kan komma på är att dividers generellt sett borde undvikas så gott det går på AMD i stort... de har en massa problem och blir i slutändan oftast inte den siffran du ställer in i bios.
Prova en lägre fsb med den divider du vill använda (så att resultatet garanterat hamnar under 200) och kolla så att den verkligen "räknar rätt" med dividern dvs att den i windows ger dig den siffra du tänkt dig. Ganska stor sannolikhet att den räknar fel och du får en högre minneshastighet än vad du tror och vad dina minnen klarar och därför startar den inte.
March 5, 2006
Har för mig att jag läste på DFI-street att man skulle undvika Kingston minnen till lanparty modellerna då dessa hade kompabilitets problem.
Annars hade jag också problem med mitt moderkort ibörjan klockade 2700mhz med mitt Asus med minnena på 250 mhz men när jag bytte till DFI gick det inte alls. Lösningen var att öka drivestrenght och skriva upp alla värdena på minnena precis alla inte bara dom vanliga timingarna och sedan börja mecka med dom kolla vad allt innebär och börja högt och jobba nedåt det tog tid för mig men nu går den som en klocka. Hoppas allt går bra! 😀
1 Guest(s)