Som de flesta av er märkt har Hogge73 blivit av med sitt resultat och förmodligen är det bara en tidsfråga innan även hans användare går upp i rök.
Först och främst vill jag bara säga att vi haft koll på detta resultat sedan det dök upp och anledningen till att det försvann så sent var till stor del pga ett bristfälligt adminsystem som fortfarande är under uppbyggnad.
Jag har skickat ett mail till Hogge73 där vi ber om en förklaring till resultatet och ytterligare bevis, som Arne säger duger en uppladdning på futuremarks ORB alldeles utmärkt.
Jag tvivlar på att vi får någon godtagbar förklaring men jag tycker ändå det är rätt att höra hogges åsikt innan vi går vidare.
Om ingen godtagbar ursäkt kommer in inom kort, 24-48h, kommer hans användare tas bort från forumet då vi verkligen inte tolererar fusk i Performence Center. Speciellt inte på denna nivå där man sitter i forumet och sprider rena lögner (reserverar mig för hogges förklaring).
Anledningen till att jag skriver detta officiellt i forumet är för att varna alla andra som funderar på att fuska.
Ertappning (och ni kommer bli ertappade) resulterar i bann inte enbart från Performance Center utan även från forumet.
Sist men inte minst välkomnar jag alla till att rapportera eventuellt falska resultat till oss då det är svårt för oss att hålla reda på alla desto fler bidrag vi får in.
För att hålla Performance Center rent från fusk är det mycket bra om alla seriösa användare håller ögonen öppna för suspekta resultat.
Tekniknörd som gillar att träna.
November 18, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Som de flesta av er märkt har Hogge73 blivit av med sitt resultat och förmodligen är det bara en tidsfråga innan även hans användare går upp i rök.
Först och främst vill jag bara säga att vi haft koll på detta resultat sedan det dök upp och anledningen till att det försvann så sent var till stor del pga ett bristfälligt adminsystem som fortfarande är under uppbyggnad.
Jag har skickat ett mail till Hogge73 där vi ber om en förklaring till resultatet och ytterligare bevis, som Arne säger duger en uppladdning på futuremarks ORB alldeles utmärkt.
Jag tvivlar på att vi får någon godtagbar förklaring men jag tycker ändå det är rätt att höra hogges åsikt innan vi går vidare.Om ingen godtagbar ursäkt kommer in inom kort, 24-48h, kommer hans användare tas bort från forumet då vi verkligen inte tolererar fusk i Performence Center. Speciellt inte på denna nivå där man sitter i forumet och sprider rena lögner (reserverar mig för hogges förklaring).
Anledningen till att jag skriver detta officiellt i forumet är för att varna alla andra som funderar på att fuska.
Ertappning (och ni kommer bli ertappade) resulterar i bann inte enbart från Performance Center utan även från forumet.Sist men inte minst välkomnar jag alla till att rapportera eventuellt falska resultat till oss då det är svårt för oss att hålla reda på alla desto fler bidrag vi får in.
För att hålla Performance Center rent från fusk är det mycket bra om alla seriösa användare håller ögonen öppna för suspekta resultat.
vet att detta inte riktigt har med detta o göra men i sm hur gör ni för att verifiera resultaten då? så dom verkligen e sanna
February 12, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Som de flesta av er märkt har Hogge73 blivit av med sitt resultat och förmodligen är det bara en tidsfråga innan även hans användare går upp i rök.
Jag tvivlar på att vi får någon godtagbar förklaring men jag tycker ändå det är rätt att höra hogges åsikt innan vi går vidare.Om ingen godtagbar ursäkt kommer in inom kort, 24-48h, kommer hans användare tas bort från forumet då vi verkligen inte tolererar fusk i Performence Center. Speciellt inte på denna nivå där man sitter i forumet och sprider rena lögner (reserverar mig för hogges förklaring).
Ertappning (och ni kommer bli ertappade) resulterar i bann inte enbart från Performance Center utan även från forumet.Sist men inte minst välkomnar jag alla till att rapportera eventuellt falska resultat till oss då det är svårt för oss att hålla reda på alla desto fler bidrag vi får in.
He-hey! Thats the spirit!
Men hur ska man filma i SM? Ska man typ använda sin Dv-kamera och offra ett band på NH? (inte mig emot, om man får tillbaka bandet...;) )
Som ni redan kommit fram till är det filmbevis som gällde i SM. Även på platsen verifiering i efterhand fungerade men nästa SM kommer nog enbart tillåta filmverifiering. Det tar både tid och pengar för oss att köra runt till alla deltagare för på platsenverifiering.
Angående DV-band så är det såklart inga problem för oss att skicka tillbaka bandet efter verifieringen. Bara skicka med ett returneringskuvert så är det inga probs.
Tekniknörd som gillar att träna.
November 18, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Som ni redan kommit fram till är det filmbevis som gällde i SM. Även på platsen verifiering i efterhand fungerade men nästa SM kommer nog enbart tillåta filmverifiering. Det tar både tid och pengar för oss att köra runt till alla deltagare för på platsenverifiering.
Angående DV-band så är det såklart inga problem för oss att skicka tillbaka bandet efter verifieringen. Bara skicka med ett returneringskuvert så är det inga probs.
nu när sm har kommit på tal, komer de bli ett till sm?
vem kommer ha hand om de så man kan fråga han saker?
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman] Jag har skickat ett mail till Hogge73 där vi ber om en förklaring till resultatet och ytterligare bevis
Om ingen godtagbar ursäkt kommer in inom kort, 24-48h, kommer hans användare tas bort från forumet då vi verkligen inte tolererar fusk i Performence Center
Hogge73 har inte hört av sig eller
February 12, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Som ni redan kommit fram till är det filmbevis som gällde i SM. Även på platsen verifiering i efterhand fungerade men nästa SM kommer nog enbart tillåta filmverifiering. Det tar både tid och pengar för oss att köra runt till alla deltagare för på platsenverifiering.
Ah, underbart... Då kan man vara med. På platsen låter lite overkill, faktiskt.
February 4, 2002
Snowman89 wrote: va kommer de bli för priser?
Kanske får man en t-shirt igen 😀
Njaa vad jag menar är att det kommer att krävas väldigt höga poäng i 3dmark 2001 för att få nått pris överhuvudtaget På förra SM kom jag 8:a med mina 24571p Men nu på 2004 års SM kommer det att krävas bra mycket mera Jag kan tänka mej runt 26-27000p för att ta en 10:onde plats eventuellt ännu mer Sen beror det ju också på hur många av eliten som ställer upp
November 18, 2003
Arne Anka wrote: [quote=Snowman89]va kommer de bli för priser?
Njaa vad jag menar är att det kommer att krävas väldigt höga poäng i 3dmark 2001 för att få nått pris överhuvudtaget På förra SM kom jag 8:a med mina 24571p Men nu på 2004 års SM kommer det att krävas bra mycket mera Jag kan tänka mej runt 26-27000p för att ta en 10:onde plats eventuellt ännu mer Sen beror det ju också på hur många av eliten som ställer upp
ja menade i % OC för i 3dmark har ja ingen chans
March 14, 2004
Arne Anka wrote: [quote=Snowman89]va kommer de bli för priser?
Kommer säkert ta 30k när jag får igång min riktiga dator
November 18, 2003
ocz wrote: [quote=Arne Anka][quote=Snowman89]va kommer de bli för priser?
va kommer de va för dator då?
fx53?
December 7, 2001
Snowman89 wrote: [quote=ocz][quote=Arne Anka][quote=Snowman89]va kommer de bli för priser?
fx53?
han har 2500+ & x800pro @ xt
November 18, 2003
peppe20 wrote: [quote=Snowman89][quote=ocz][quote=Arne Anka][quote=Snowman89]va kommer de bli för priser?
fx53?
nej han har ju en 2000+ tbred o har han flashat sitt till xt än?
March 14, 2004
Snowman89 wrote: [quote=peppe20][quote=Snowman89][quote=ocz][quote=Arne Anka][quote=Snowman89]va kommer de bli för priser?
fx53?
nej han har ju en 2000+ tbred o har han flashat sitt till xt än?
'
Jaaa det är flashat till X800XT + att tbreden 2000+ e min pappas och skit minnen(dvs. INTE min riktiga dator.) Minnena körs ffs i 3-4-4-8 🙁 Så har jag de sämsta socket a mobot som finns att köpa ! Får typ 17k just nu 🙂
July 27, 2004
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Anledningen till att jag skriver detta officiellt i forumet är för att varna alla andra som funderar på att fuska.
...
Var går gränsen för fusk?
- Att få ett resultat och rapportera ett annat, "friserat", är uppenbart fusk.
- Att ställa drivrutiner på max "performance", köra ett test och rapportera det faktiska resultatet brukar av de flesta inte räknas som fusk.
- Att ställa drivrutiner på EXTREM "performance", köra ett test och rapportera det faktiska resultatet är vadå? (Tänkte närmast på att aktivera nVidias Null PS som ökar "performance" i Direct 3D till den grad att "quality" når praktiskt oanvändbara proportioner.)
De flesta brukar ju faktiskt köra benchmark med lägre bildkvalitet än de använder normalt, så jag är nyfiken på en debatt om var gränsen går mellan accepterad "trimning" och "fusk"...
/Olle
February 12, 2003
Olle P wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Anledningen till att jag skriver detta officiellt i forumet är för att varna alla andra som funderar på att fuska.
...
Var går gränsen för fusk?
- Att få ett resultat och rapportera ett annat, "friserat", är uppenbart fusk.
- Att ställa drivrutiner på max "performance", köra ett test och rapportera det faktiska resultatet brukar av de flesta inte räknas som fusk.
- Att ställa drivrutiner på EXTREM "performance", köra ett test och rapportera det faktiska resultatet är vadå? (Tänkte närmast på att aktivera nVidias Null PS som ökar "performance" i Direct 3D till den grad att "quality" når praktiskt oanvändbara proportioner.)
De flesta brukar ju faktiskt köra benchmark med lägre bildkvalitet än de använder normalt, så jag är nyfiken på en debatt om var gränsen går mellan accepterad "trimning" och "fusk"...
/Olle
När du börjar editera screenshots börjar det gå överstyr, tweaking med alla sina skepnader ska väl accepteras.
July 27, 2004
AMD_RULEZ wrote: ... tweaking med alla sina skepnader ska väl accepteras.
Antag att jag, mot all förmodan och sannolikhet, skulle skaffa mej ett grafikkort med FX6800-GPU i den närmaste framtiden.
Jag kör en benchmark med PS Null aktiverat, vilket resulterar i (grovt räknat) 25% bättre poäng än utan PS Null, och sedan rapporterar resultatet utan att nämna PS Null. Är det då fusk? En hel del personer verkar tycka det...
/Olle
2 Guest(s)