March 11, 2003
Ni som har zalman CPU-kylning och kör med antingen CNPS7000-ALCU eller CNPS7000-CU, hur funkar dem för er? Är lite nyfiken på dem då jag snart ska köpa en kylare. Är de att rekommendera?
Sen till er med ZM80A-HP, är den bra? Har hört att den utvecklar massor med värme så man måste ha ordentlig ventilation, vad jag hört..
Är den att rekommendera? varför?
TACK!
/Zalleman
February 24, 2003
CPU-kylningen är det lite si och så med. Betydligt bättre alt. finns på marknaden. Det som Zalman vill åstadkomma med sin cpu-kylning är en tyst funktion inte bra kylning. Kylningen fungerar sådär och den är endast relativt tyst i idle. Välj annan.
VGA-kylaren kan jag varmt rekommendera, läs för övrigt Nordichardware:s egen recension om den.
https://www.nordichardware.se/.....nZM80A-HP/
Själv har jag haft den i ca 1 år på mitt GF4 Ti4600 och den fungerar klockrent, den utvecklar en del värme men detta tar jag enkelt bort med 2 Papst 12db:s fläktar. 1 in och 1 ut (lågt resp. högt)
En produkt jag starkt rekommenderar. TYST!
.Morpheus
March 11, 2003
.Morpheus wrote: CPU-kylningen är det lite si och så med. Betydligt bättre alt. finns på marknaden. Det som Zalman vill åstadkomma med sin cpu-kylning är en tyst funktion inte bra kylning. Kylningen fungerar sådär och den är endast relativt tyst i idle. Välj annan.
Ok, du har ingen du kan rekommendera, är måttlig förvirrad när det gäller cpu-kylning. Tyst och effektivt ska de va, som alla vill ha det
1 Guest(s)