December 27, 2001
Henrik - Varför ska han satsa på vattenkylning när tempen ligger på en såpass låg nivå som den gör, med den tillhörande standardkylningen?
Jag tror knappast han har planer på att klocka den alltför mycket mer...
AntiChrist - Du säger att tempen i BIOS ligger på 39 grader, förutsätter att detta är vid IDLE läge? Vad ligger den på vid full load?
March 12, 2002
AntiChrist
Medlem
--------------------------------------------------------------------------------
Tänkte bara säga att jag klockat min P4 1.8a till 2.4 (endast retailfläkt).
Temperaturen i BIOS är 39c... Helt ok!!
Har du ändrat volten också??
Kan du inte skriva lite mer hur du gjorde, samt vad använder du för minne??
August 22, 2005
Jag har inte haft möjlighet att välja minne, moderkort m.m. själv, eftersom det är en hyr-dator... Däremot uppmärksammade jag att moderkortet (Gigabyte GA-8IRX) var utrustat med en divider, vilket bidrog till att DDR-minnet inte behövde klockas så mycket...
Anledningen till att tempen är så låg (Var uppe i 41c efter att ha spelat GTA 3 i två timmar)är att jag inte ändrat volten till cpu:n (1.5 volt)... Den går uppenbarligen inte att ändra på moderkortet (har skickat mail till Gigabyte)... Datorn är dock ändå stabil!! BTW... använder AS2
[ Detta Inlägg ändrades av: AntiChrist den 2002-07-14 14:44 ]
August 19, 2001
Vidstige wrote: Henrik - Varför ska han satsa på vattenkylning när tempen ligger på en såpass låg nivå som den gör, med den tillhörande standardkylningen?
Jag tror knappast han har planer på att klocka den alltför mycket mer...AntiChrist - Du säger att tempen i BIOS ligger på 39 grader, förutsätter att detta är vid IDLE läge? Vad ligger den på vid full load?
Vattenkylning är tuffare och tystare!
January 4, 2001
Jag kör en Hedgehog med en YS.tech 60mm på min celeron700.... men jag kör fläkten på 5volt.. när jag kör processorn i typ 900 så är fulload tempen typ 38C.. och då har jag inga flera fläktar i datorn förutom nätagget.. och den går oxå på 5volt..
så min dator e tyst och kall utan vatten.. 😉
June 15, 2002
JuLmUnD wrote: [quote=Vidstige]Henrik - Varför ska han satsa på vattenkylning när tempen ligger på en såpass låg nivå som den gör, med den tillhörande standardkylningen?
Jag tror knappast han har planer på att klocka den alltför mycket mer...AntiChrist - Du säger att tempen i BIOS ligger på 39 grader, förutsätter att detta är vid IDLE läge? Vad ligger den på vid full load?
Vattenkylning är tuffare och tystare!
jo det kan man väl hålla med om manligt som fan med vatten kylning 👿 däremot så låter vatten kylning delux om man har en skräp pump som jag har
October 10, 2001
Vad kör du med för pump UDO? Du kanske kan testa en Sicce Nova, vet inte om den låter mycket men den är väldigt prisvärd. Kolla in länken här : http://www.djurhuset.nu/e-xpre.....;katpage=1 OM du nu inte redan har en sådan 😀 Finns även hos G-Tech, men är lite dyrare då som sagt.. Kolla här : http://www.gtek.net/index.php?.....2abb47c47d
August 19, 2001
Coore wrote: Jag kör en Hedgehog med en YS.tech 60mm på min celeron700.... men jag kör fläkten på 5volt.. när jag kör processorn i typ 900 så är fulload tempen typ 38C.. och då har jag inga flera fläktar i datorn förutom nätagget.. och den går oxå på 5volt..
så min dator e tyst och kall utan vatten.. 😉
38C är ju inte specielt kallt med tanka på vilken proccesor du har och vilken klock frekvens den är på.
BTW Ehiem pumpar är rekommenderat. hur tysta som helst.
Och pumpar bra gör dom oxå.
June 19, 2002
Meeen varför ska alla som har AMD hacla på alla som har Intel och vice versa?
I have a dream! that intel and amd users will wear the same clothes and even go to the same LAN's.... needå men vafaen dom ligger i olika prisklasser och är bra på olika saker...
hur många AMD vs. Intel trådar finns det egentligen på nh's forum?
1 Guest(s)