March 29, 2003
Spinnjonte wrote: [quote=PolarIce]Zalman NB47J är superbra. Och har måtten 37x37x32mm (b×d×h).
Måste få rätta dig där. Den har måtten 37*37*47mm...Så den faller ju bort då, blir ju lite väl hög, ett alt är ju att bara kapa ner den lite.
hmm, då har dom skrivit fel killarna på shg.biz
Eller så räknade dom bara med "nedersta" flänsarna"
Vilker är rätt så dumt!
October 10, 2004
Hittade en sån här på datorbutiken http://www.datorbutiken.com/se.....=CMPAC-P01 med måtten 37.5mm x 37.5mm x 32mm.
Kanske kan vara något ??
November 26, 2002
TonyT wrote: Passar alla northbridgekylare på alla moderkort ?? Har ett Abit Ag8. Eller måste man se efter måtten ?? Tackar på förhand
Jag har en Zalman på mitt Abit NF7-s. Man fäster den med 2 separata fästen som är justerbara, så har du 2 monteringshål vid nordbryggan så kommer den att passa.
March 6, 2003
ni letar efter den ?
September 17, 2003
här har du en som visserligen är mer än 4bred men bara 2,5 hög. Passar på alla chipset säger de med...
http://www.gtek.se/index.php?m.....0d4779c07a
March 30, 2003
TonyT wrote: Vd sägs om att helt enkelt bara vända min nuvarande northbridge så att fläkten sitter nedtill istället?? Problemet med detta är ju att fläkten då kommer att blåsa den varma luften från flänsarna mot processorn, kanske inte är att föredra ?? tacksam för svar
Piss i havet, kör på det!
March 14, 2004
Mean Machine wrote: [quote=Edvuld]Zalman NB47J, räcker den till NB på NF7-S 2.0 eller AN7 om den är passiv? Om den räcker, är det precis då lr fungerar den med FSB>200?
Ja, den kyler tillräckligt. Men vissa NF7-S verkar bli lite varma om southbridge, kyl den också.
Ja, jag har en kraftigare fläns än Zalmans variant på Southbridge, den blir brännhet vid 235FSB... 😉 Kan tilläggas att jag kör vatten på Northbridge.
Mitt förra nForce2-kort bluescreenade vid 225FSB ibland, det löstes via kylning på SB. Alltså är det ganska viktigt. :bok:
February 12, 2003
Spinnjonte wrote: Men på sb får man kolla lite, har en arctic cooling silencer på graffakortet och då kan det bli ganska tight med en hög fläns på sb. Och sb blir mycket varm på nf7...
Har det problemet själv. Ända till imorrn, då blir det nytt grafikkort, och det gamla ska bort. (Obeskrivligt glad smiley)
November 6, 2004
Frisk wrote: [quote=TonyT]Tackam för tips på en bra och låg northbridgefläkt, gärna passiv.
Den måste vara lägre än 4cm då den ska sitta "under" processorfläkten. Tacksam för svar
för att va lite ordmärkare då.. men hur har du tänkt dig få tag i en passiv fläkt?
En stillastående fläkt? 😮
1 Guest(s)