September 29, 2005
Jag funderar på att köpa en ny kylare till cpun. Men jag är inte helt säkert på vad man ska satsa på.
Framför allt är jag osäker på vilka som passar till mitt moderkort. Jag har för tillfället en ARCTIC COOLING SILENCER 64 ULTRA TC.
Moderkortet är ett Asrock 939S56-M.
Jag är mest intresserad av en Big Typhoon eller xp-90c. Men är osäker på om de får plats. Typhoonen är ju iaf en monster...
Tacksam för alla hjälp jag kan få.
September 29, 2005
Nej inga problem egentligen. Vad ligger du på för temp i load. Jag ligger på ca 53-54 grader... Är det för mycket?
Sen skulle man ju helst vilja på tysk på skiten också men vad jag förstår så är den fläkten jag har inte speciellt tyst så det är nog något annat som låter mer från burken.
April 13, 2004
OT: "Tysk på skiten" 😎
Men min ligger runt 45 grader full sprutt, men din temperaturer funkar också, bara du inte går över 60 grader, så nema problema 😛
Sedan är min maskin hyffsat tyst, det är nog inte CPU-fläkten som låter värst, kan vara din nord/sydbryggefläkten som gör det mest, själv kör jag passiv 😛
September 29, 2005
Min ligger på ca 43 idle... Tycker att 54 i load är lite högt. men jag får se om jag köper någon ny. Jag har aldrig monterat en fläkt och är inte jättesugen på det om det är väldigt krångligt...
Sen tycker jag också som sagt att det är väldigt svårt att förstå vilka fläktar som passar och inte. Vad man behöver för att montera de etc?
Måste va ta loss moderkortet på alla när de ska sättas dit?
September 12, 2005
Vapochill micro (finns på http://www.overclockers.se) tycker jag ser väldigt intressant ut. Det enda "kompabilitetsproblemet" det har är att den är ganska hög :/ har presterat ungefär lika med xp90c i de tester jag sett.... men den är till synes väldigt enkel att montera. Du behöver visst inte ta lös moderkortet 🙂
Funderar på att köpa en sådan själv ^^
2 Guest(s)