March 30, 2002
Jag har aldrig nånsin sysslat med överklockning men jag tänkte testa direkt när jag får min nya maskin om nån vecka. Känns säkrare att göra det direkt, innan jag installerat allt annat... (ja, jag överdriver kanske riskerna... hehe).
Vad tror ni att jag kan köra denna maskin i, säkert och med god livslängd? Eftersom jag inte sysslat med sånt här tidigare vet jag inte vad jag ska räkna med ljudmässigt men den får inte dåna som en reamotor då jag delar en enrummare med min flickvän... 🙂
Grundstommen består av
Chieftec Dragon case 340W
Gigabyte 8IHXP moderkort
Pentium 1.8Ghz Northwood
256Mb RAMBUS Original PC800
Kylningen består av
Standard CPU-fläkt
Fläkt som såvitt jag förstår kommer med Chiefteclådan
Papst 19.4cfm 1500rpm casefläkt
Tack på förhand!
May 9, 2001
Jag kör med den kylare man får med processorn. Den är väldigt tyst. Det är knappt så man hör den. Temperaturen ligger runt 34 grader när jag surfar och lyssnar på mp3 mm. När jag spelar lite grafik krävande spel så ligger den på runt 52 grader. Detta med originalkylaren och 600 MHz överklockning.
August 27, 2002
rsastin wrote: Jag kör med den kylare man får med processorn. Den är väldigt tyst. Det är knappt så man hör den. Temperaturen ligger runt 34 grader när jag surfar och lyssnar på mp3 mm. När jag spelar lite grafik krävande spel så ligger den på runt 52 grader. Detta med originalkylaren och 600 MHz överklockning.
OEM fläkten till P4 äger... har märkt att den är lika bra som skit koolance nu när mitt koolance har pajat...
2 Guest(s)