January 1, 2003
Tom's Hardware Guide har en ny artikel som jämför 34 st Socket A-kylare A Comparison of 34 Coolers for the AMD Athlon XP.
Tyvärr har de missat min favorit Alpha PAL8045 men den var med förra gången de testade A Cool Bunch: How To Put A Lid On The Die Temperature Of Your Athlon.
October 12, 2002
January 1, 2003
Johanbozzboy wrote: Du den där sidan är helt JÄVLA fuckt up, det står att de ska klara mer än vad de gör...
Jag har en 2100+ xp men den på typ 70 grader i full load och den säger att den ska klara en 2800+xp SÅ FAN.....
Använder du exakt samma mätmetod?
Förmodligen inte.
Temperaturen i din låda under dina förutsättningar kan inte direkt jämföras med deras resultat.
Stirra dig inte blind på temperaturerna. Det är skillnaden i tempen under kontrollerade och lika förhållandem som är det intressanta.
Tänk är du snäll.
October 12, 2002
Jag andvänder MBM 5 och jag tror knappast att de använder de programet, men det JÄVLIGT dum att inte använda ett sätt som inte vem som hälst kan använda, för om jag kollar testet på den där sida så stämmer inte det riktigt in.... om de säger attd en fläkt ska klara en 2800 xp+, men alla affärer säger att de bara klara 2000 så tycker jag det jävligt konstigt.... 👿
January 13, 2003
Johanbozzboy wrote: Jag andvänder MBM 5 och jag tror knappast att de använder de programet, men det JÄVLIGT dum att inte använda ett sätt som inte vem som hälst kan använda, för om jag kollar testet på den där sida så stämmer inte det riktigt in.... om de säger attd en fläkt ska klara en 2800 xp+, men alla affärer säger att de bara klara 2000 så tycker jag det jävligt konstigt.... 👿
hmmz...har du thoroughbred ? om du inte har så är AMD XP 2100+ den processorn som går varmast av amd processorena....Thoroughbred processorerna går mkt kallare.
jag e inte helt säker men jag tror att AMD XP 2800+Thoroughbred går ungefär lika varmt som AMD XP 2100+ Palomino.
October 12, 2002
Jo tack, jag vet men, då är det lite synd att de inte skriver så att det riktar sig åt både folk med Thoroughbred och andra med Palomino....
annars e det lite synd för vissa (mig själv) som letar efter en ny fläkt och då kan jag inte lita på ett sådant test, om man ser att den fläkten som man har får bra kretik, men i själva verket så suger den... om den går upp i 70 grader...
1 Guest(s)