December 9, 2001
tjenare!
hade tänkt att byta ut min prolle fläkt (Taisol CGK760092 koppar), eftersom jag tycker att det blir för vart med den...
men vet inte riktigt vad jag ska köpa, har funderat på en Alpha PAL8045T + en tyst 80mm fälkt typ papst 12dba, eller på en Titan D5T
men alphan är ju en rätt så stor kylfläns, funderar om det kan vara bra att ha den, har hört att den pga att den är så tung kan typ "knäcka" prollen, eller iaf vara skadlig, eftersom jag åker på lan och sånt typ varannan helg, så flyttar man ju bruken ganska ofta... tror ni att det går bra ändå? ska man satsa på nån annan fläkt till den? (vill ha så tyst som möjligt men att den ska kyla en del mer än min taisol som jag har nu)
eller ska man ta en titan? har en polare som har haft en sån och är nöjd med den, och den låter ju inte mera än taisolen iaf ;P
eller nån som har nått annat bra förslag?
//hekcim
September 16, 2002
skulle välja
nån av dessa:
Alpha PAL8045T
Swiftech MCX462-U
Thermalright SLK-800
med en tyst 80mm fläkt
dom 2 första är stora o skruvas fast i hålen runt sockeln
så bara du inte slänger omkring datorn så ska dom nog sitta fast om du åker på lan
den 3:e använder sockelns plast grejor och kanske inte sitter riktigt lika bra men eftersom den använder alla 3 så skulle ja inte vara allt för orolig
1 Guest(s)