Ny topic har gjorts, läs den istället, tack!|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ny topic har gjorts, läs den istället, tack!
Segis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 900
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 4, 2003 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Mja... som sagt så försökte jag flasha mitt R9700np men eftersom jag alltid ska ha otur så gick det inte för mig men för alla andra verkar det som. Iaf, nu kan jag inte starta datorn med något grafikkort för syptomen händer varje gång, svart skärm och datorn piper. Alltså så när jag försökte flasha grafikkortets BIOS så tog även AGP-porten stöten.. eller?

Jag har blivit tipsad om ett program som ska återställa BIOS'en till original, men jag kan Inte använda startdisketter för då står det såhär:

Ta ut alla flyttbara diskar. Tryck på valfri tangent för att starta om datorn.

Varför är det bara jag som inte kan använda startdisketter för att få upp "A:" under uppstart? Istället måste jag sätta i en Win 98-skiva, välja att starta med CD-Rom, välja att starta upp datorn Utan CD-Rom stöd, då får jag upp "A:"... men hur bra är detta nu när jag inte kan se vad som står? Jovisst kan jag blint styra mig dit, men nyligen verkar datorn inte ens vilja starta upp CD-Romen när jag sätter i Win 98-skivan. Alltså så spelar det ingen roll om jag har disketten med programmet som ska återställa BIOS'en är bootable, ingen "A:" kommer upp om jag inte gör som ovan.

Efter jag hade flashat BIOS'en, och Före felen kom att jag inte kunde använda något grafikkort, så försökte jag nollställa moderkortets BIOS genom Clear mos, satte jumpern på pin [2-3], väntade en stund och sedan bytte tillbaka till pin [1-2], men BIOS'en var som förut, samma BIOS-version som före (har uppdaterat den) och alla inställningar samma. Alltså har jag även förstört moderkortet?

Fattar inte varför jag ska ha sådan otur med allt, speciellt med datorn när jag skulle göra "en sådan enkel sak" som att flasha ett R9700np's BIOS, som andra har sagt till mig.

**Svensson**
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
365427
July 6, 2003 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

måste då bara säga till alla andra LYCKA TILL Å KLÅ Myskot i att ha otur! 🙄

-_-Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete,svält och nöd.De är födda krigare, fulla av Stolthet”-Francois Voltaire 1731-_-

Segis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 900
365451
July 6, 2003 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

**Svensson** wrote: måste då bara säga till alla andra LYCKA TILL Å KLÅ Myskot i att ha otur! 🙄

Haha! laugh Lätt att jag kommer få sitta på tronen länge, jag är mest otursdrabbad 8)

velox
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 82
365930
July 7, 2003 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Du flashade inte moderkortets BIOS med ett 9700pro-BIOS va? 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 528
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL