July 3, 2003
Mja... som sagt så försökte jag flasha mitt R9700np men eftersom jag alltid ska ha otur så gick det inte för mig men för alla andra verkar det som. Iaf, nu kan jag inte starta datorn med något grafikkort för syptomen händer varje gång, svart skärm och datorn piper. Alltså så när jag försökte flasha grafikkortets BIOS så tog även AGP-porten stöten.. eller?
Jag har blivit tipsad om ett program som ska återställa BIOS'en till original, men jag kan Inte använda startdisketter för då står det såhär:
Ta ut alla flyttbara diskar. Tryck på valfri tangent för att starta om datorn.
Varför är det bara jag som inte kan använda startdisketter för att få upp "A:" under uppstart? Istället måste jag sätta i en Win 98-skiva, välja att starta med CD-Rom, välja att starta upp datorn Utan CD-Rom stöd, då får jag upp "A:"... men hur bra är detta nu när jag inte kan se vad som står? Jovisst kan jag blint styra mig dit, men nyligen verkar datorn inte ens vilja starta upp CD-Romen när jag sätter i Win 98-skivan. Alltså så spelar det ingen roll om jag har disketten med programmet som ska återställa BIOS'en är bootable, ingen "A:" kommer upp om jag inte gör som ovan.
Efter jag hade flashat BIOS'en, och Före felen kom att jag inte kunde använda något grafikkort, så försökte jag nollställa moderkortets BIOS genom Clear mos, satte jumpern på pin [2-3], väntade en stund och sedan bytte tillbaka till pin [1-2], men BIOS'en var som förut, samma BIOS-version som före (har uppdaterat den) och alla inställningar samma. Alltså har jag även förstört moderkortet?
Fattar inte varför jag ska ha sådan otur med allt, speciellt med datorn när jag skulle göra "en sådan enkel sak" som att flasha ett R9700np's BIOS, som andra har sagt till mig.
February 12, 2003
2 Guest(s)