July 3, 2003
tjena alla NH'are, införskaffat ett par nya Corsair XMS PC4000 2 x 512 minnen, nån gissning på vad jag kan nå?
det är en olåst 2500+ barton, AQXDA stepping.... mer minns jag inte såhär rakt av....
oavsett tar den 2200 mhz utan problem, mitt enda hinder tidigare har varit mina minnen.... ska göra mig av med dem, haha.... 😉
övrig CFG står i min sign... ska förr eller senare testa klocka min P4'a i signen också, men först är min AMD....
satsar på 2500 minst, OCZ satte runt 2600 eller så med sin duron igår såg jag, måste knäcka de hehe 😉
han e ju numera bannad iofs... haha... han lyckades haxxa det ändå dock 😉
oavsett, tror ni jag når 2500? kommer posta screens här efter 17:00 idag 😉
February 3, 2003
Mean Machine wrote: Ja, du kommer under inga omständigheter ta dig över ~260 FSB, då du har ett AN7.
Men 2500 mhz borde inte vara några jätteproblem, 1.9V och en ~250*10 till en början...
Det du hade pallade lite över 260 😉 när jag hade det..
iaf med en låst barton, om du har samma tur som jag hade så kanske. Men du måste köra med CPC OFF bios då. Om det är 2 st 512mb stickor.
oops såg att du hade en låst.. iaf hög fsb med 512stickor = inte bra.
February 12, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=Mean Machine]Ja, du kommer under inga omständigheter ta dig över ~260 FSB, då du har ett AN7.
Men 2500 mhz borde inte vara några jätteproblem, 1.9V och en ~250*10 till en början...
Det du hade pallade lite över 260 😉 när jag hade det..
iaf med en låst barton, om du har samma tur som jag hade så kanske. Men du måste köra med CPC OFF bios då. Om det är 2 st 512mb stickor.
oops såg att du hade en låst.. iaf hög fsb med 512stickor = inte bra.
Precis, därav "~"...;)
2 Guest(s)