February 1, 2002
Hej, det är så att jag tycker att min dator går lite lösigt. 400 Mhz är inte så mycke att leka med längre :razz:. Så jag skulle gärna vilja överklocka den till typ 500 lr 600 Mhz, fast jag vet inte riktigt hur man gör :/. Man måste ha massa proggs och grejjer va?! Speciella fläktar och sånt?!
Jag vet att detta inte är nån speciellt svår fråga till er experter
February 24, 2001
Hej OnakA...
Först och främst så om du har en märkesdator blir det lite svårare & klocka!
Men det kan gå, vad har du för märke? IBM, Compaq, Packard Bell??
BIOS är det ställe där du kan klocka om det går via BIOS:en på din dator.. på alla datorer går inte det!
Första sekvensen din dator gör är att räkna minnet & testar det, där kan det möjligen stå:
"Press F1/DEL to enter Setup"
Eller nått liknande, då gör du det, där nånstans ska du ändra FSB:n! Förmodligen står din FSB på 100MHz. Men jag tror det inte går & klocka via BIOS:en. Då gör du så här:
Använd Windows istället.
Skaffa programmet SoftFSB.
Välj ur en lista på massa moderkort & chipset. Välj något som har samma märke & är ganska nära din modell av datorn.
Då drar du upp FSB:n och klockar
February 1, 2002
On 2002-02-01 22:27, Kane wrote:
Hej OnakA...
Först och främst så om du har en märkesdator blir det lite svårare & klocka!
Men det kan gå, vad har du för märke? IBM, Compaq, Packard Bell??BIOS är det ställe där du kan klocka om det går via BIOS:en på din dator.. på alla datorer går inte det!
Första sekvensen din dator gör är att räkna minnet & testar det, där kan det möjligen stå:
"Press F1/DEL to enter Setup"
Eller nått liknande, då gör du det, där nånstans ska du ändra FSB:n! Förmodligen står din FSB på 100MHz. Men jag tror det inte går & klocka via BIOS:en. Då gör du så här:Använd Windows istället.
Skaffa programmet SoftFSB.
Välj ur en lista på massa moderkort & chipset. Välj något som har samma märke & är ganska nära din modell av datorn.Då drar du upp FSB:n och klockar
Tackar, ska testa det.. Meddelar om jag lyckats
1 Guest(s)