October 14, 2002
Har kommit fram till att problemet med att min dator startar om när den får arbeta troligtvis beror på att moderkortet är inställt på att starta om när processorn blir för varm.
för närvarande har jag en core2duo-processor med medföljande kylare. nu har jag istället tänkt prova detta:
http://www.webhallen.com/prod......p?id=37887
http://www.webhallen.com/prod......p?id=22645
grejen är den att jag, även fast jag byggt några datorer, aldrig behövt varken applicera eller avlägsna kylpasta. därför har jag några frågor:
1. för att avlägsna kylpastan ska jag använda tops med nån slags sprit?
2. ska jag plocka ur processorn innan jag försöker avlägsna nån kylpasta?
3. med den processorn som jag har + de saker jag tänkt köpa så behöver jag inte smeta ut pastan utan bara göra ett litet streck i mitten?
September 1, 2002
Den medföljande kylaren är rätt bra så du måste ha monterat fel eller något om den startar om pga hög värme.
Jag kör samma kylare och den håller processorn rätt sval även vid 100% belastning.
Kan även tillägga att jag har kört en AC Freezer 7 PRO och den kyler marginellt bättre än orginalkylaren men låter desto mer när den går på 100%.
March 5, 2005
Dinos wrote:
Kan även tillägga att jag har kört en AC Freezer 7 PRO och den kyler marginellt bättre än orginalkylaren men låter desto mer när den går på 100%.
Från egen erfarenhet (har samma kylare, båda) och även alla andra tester på nätet säger att det inte kan stämma. Freezer Pro (nya den med pwm) är tystare coh kyler minst 5-6c bättre.
September 1, 2002
Redzo wrote: [quote=Dinos] Kan även tillägga att jag har kört en AC Freezer 7 PRO och den kyler marginellt bättre än orginalkylaren men låter desto mer när den går på 100%.
Från egen erfarenhet (har samma kylare, båda) och även alla andra tester på nätet säger att det inte kan stämma. Freezer Pro (nya den med pwm) är tystare coh kyler minst 5-6c bättre.
Ja det trodde jag med, men den har ett väldigt högljutt Swoosch. Det är inte irriterande, men det är inte tyst på något sätt.
Antar att alla tycker olika om vad som är tyst då.
February 22, 2006
Dinos wrote: Den medföljande kylaren är rätt bra så du måste ha monterat fel eller något om den startar om pga hög värme.
Jag kör samma kylare och den håller processorn rätt sval även vid 100% belastning.
kan inte hålla med tycker den kylaren e urusel har en intel core 2 duo e6700 42 grader har ja med den å 45 på mobotempen å den pina upp emot 48 50 grader i load men med orginal kylaren så hade ja 38 grader på prollen å 45 på mobot vetifan va load tempen va men antagligen lägre.
men sen har ja corsiar dominator minne samt kylanordningen så täcker insuget lite för cpu klylaren så kan bero på det.
beställde dok kylaren för bättre mobo temp men resultatet samma å högre cpu temp så byttar nog tillbaks till orginal kylaren å sätter på nb kylaren.
ja tyckte det va ett dåligt inköp iallafall men e väl för minnena men samt vill påpeka att ytan mot cpu e inte så snyggt skuren som box kylaren. tror dok kylaren hade vatt bättre om det hade vatt massiv koppar istället för ihålig koppar känns inte som kvalite heller för ser ut som dom inte har lagt tid å omsorg på den utan bara meckat ihop skiten så fort som möjligt har alltig hafft agg mot ac pga dåliga kylare å tycker det fortsätter i samma spår.
tyvärr så inget ja rekomenderar om man har corsair dominator minne med fläkanordning
Edit:
måste tilläga e nöjd med kylaren nu men rekomenderar man köper mega fint sandpapper till kylaren så man kan sandpappra så man får fint yta på den. fått ner cpu till 32 grader nu samt fått ner nb tempen ti 36 grader men bytta kylpasta på den.
1 Guest(s)