September 24, 2004
Hade ett gammalt minne i burken, men lyckades trimma prollen ändå. 240 FSB samt HTT 4x samt påställt minne.
När jag satte in ett stycke nytt minne av märket Twinmos 512 400mhz, pc 3200 och tog ur de gamla (sålda!) ville datorn absolut inte funka med mina gamla inställningar. Mitt problem nu är följande:
Jag kan endast ställa upp FSB till 220. Ovan detta värde bootar datorn om. Jag har HTT på 4x, och har ochså provat 3X utan resultat. Vad är detta? Borde väl i alla fall kunna köra som förr, men icke! Känner mig låst i detta läge. Har provat att ställa på minnet ochså, men det funkade inte något bra.
Tips snälla!!
September 24, 2004
Jag har just nu orginal timings på minnena. Har i alla fall inte rört dem just nu, eftersom jag provade med de inställningarna som jag hade förut, utan resultat. Det var väl 2,2,5,5 eller nåt liknande förut.
Föregående minnen var NoName 512mb, och mindre än 400mhz. Det som gör mig konfunderad är att jag inte kommer nån vart när jag provar lite olika. just nu kör jag min 1800ghz som 2000ghz, men högre kommer jag inte. Skulle vara nöjd med 2400.
1 Guest(s)