December 28, 2003
Har detta just nu...
AMD XP 2600+
Epox 8k3a+
Radeon 9700PRo
512MB 400Mhz Kingston Hyperx
Vilket moderkort ger bäst överklockningsmöjligheter...
skall köpa en ny kylare... SLK-947 U med 92mm Zalman--- e det nån som har tips på nåt bättre..så hojta till!!!..
Hur mkt borde man kunna pressa upp min xp2600 ???
om jag förstått det rätt. med nforce2 så låses min multiplayer upp ``???
Tack för alla framtida förslag!!
June 1, 2003
jo din multiplie kommer låsas upp när du använder en barton processor tillsammans med nforce2.
men det finns många undantag. en del processorer tillverkade vecka 35 och uppåt har amd låst multiplien
och alla med vecka 43 och uppåt är låsta.
men om du kan få tag i en processor som är tillverkad innan vecka 35 så kan du ändra multiplien helt säkert. det finns processorer med vecka 42 som är upplåsta. men det kan vara svårt att hitta en sån.
hur mycket du kan klocka är helt beroende av din kylning, stepping på cpu och moderkort, minnen, och flera andra saker.
...nån annan kan ju gissa...
jag tycker att du ska köpa ett an7, det finns på db bland annat (men jag tror att dom är slut just nu men det kommer in snart nya)
den klockar väldigt bra, men vissa säger att man ska vänta tills nästa revison har kommit ut, men som jag ser det finns det inga bättre alternativ.
January 8, 2003
Min lilla sak från 2002 vecka 45 gick in i bios på 2618 2,01v (annat mobo). Ligger helt stabilt på 200x12 på 1,85v, med mer vcore hade den nog gett 100 mhz till, men så har man Asus som bromsar en. Abit Nf7 eller An7 är det bästa om man vill klocka max. Jag kör på Slk-800 och smartfan 2. Det bästa du kan köpa nu är Swiftech mcx462-v och en Zalman 92mm fläkt, du lär bli nöjd. En fläkt med mer tryck kommer ge dig högre ljud och mer Mhz förstås om cpun nu e bra. Redan nu kan du testa hur långt du kommer på orginal volt för å kolla om den är bra. När den sedan ligger under 40 grader så kommer den klocka ännu bättre föstås.
June 1, 2003
http://www.ocforums.com/vb/vb/.....did=244237
här står det vilka steppings som är låsta
December 28, 2003
jo men jag tror att jag kommer köpa SLK-947 U med 92mm Zalman.. den verkar ha fått bra resultat...
varnånstans står det vilken stepping man har då ??
moderkortet.. e en fråga än.. det sägs att en ny abit version kommer snart.. e det nån som vet...
ABIT NF7-S v1.2 den menar jag alltså =)
1 Guest(s)