April 5, 2003
tictac och Enduracell har knopat ihop ett överclocknings BIOS till Abits AN7, de finns tre versioner. Läs mer här: http://www.xtremesystems.org/f.....adid=35617
July 22, 2003
Äntligen... nu ska jag testa och se om det gör någon skillnad bara 🙂
edit: skit också...
"Dear Member,
Your account has exceeded the traffic quota limit for the day.
Please try your action again later.
If you require further information or explanation for this error,
you may contact your customer support representative.
Your Support Team"
ingen som kan nån mirror?
edit2: Var ju inte mkt att hurra för. Med nya bioset fick jag inte ens den stabil i 200fsb. Så det får bli att byta tillbaka till nf7-s igen.
July 3, 2003
smurfen- wrote: edit2: Var ju inte mkt att hurra för. Med nya bioset fick jag inte ens den stabil i 200fsb. Så det får bli att byta tillbaka till nf7-s igen.
Har du ett NF7-S och flashade med ett AN7-BIOS eller ett AN7 och kör med ett NF7-S-BIOS? Vilket fall som helst så låter det mycket dumt, går det verkligen köra så?
April 5, 2003
Final release är släppt nu. Bl a ska man inte behöva göra några L12 mods överhuvudtaget eftersom alla "romsip tables" har samma inställningar. Alltså går de inte skylla på att man har en 133 FSB cpu och inte kommer högt pga de längre 😉 Och mobiles ska tydligen funka bättre också 😉
July 22, 2003
Segis wrote: [quote=smurfen-]edit2: Var ju inte mkt att hurra för. Med nya bioset fick jag inte ens den stabil i 200fsb. Så det får bli att byta tillbaka till nf7-s igen.
Har du ett NF7-S och flashade med ett AN7-BIOS eller ett AN7 och kör med ett NF7-S-BIOS? Vilket fall som helst så låter det mycket dumt, går det verkligen köra så?
Nej jag har ett AN7 och testade de tre första versionerna av hans modifierade bios och då fick jag inte den stabil i 200fsb ens. Men det berodde på att man då var tvungen att göra en L12-mod för att det skulle fungera.
Får ta och testa dom nya nu som man inte behöver göra moden på....
July 3, 2003
smurfen- wrote: [quote=Segis][quote=smurfen-]... Så det får bli att byta tillbaka till nf7-s igen.
Har du ett ... AN7 och kör med ett NF7-S-BIOS?
Nej jag har ett AN7 ...
Edit: nu tänkte jag fel. Du menar att du får gå tillbaka till ditt NF7-S moderkort, trodde för en stund att du menade att du fick gå tillbaka till ditt NF7-S BIOS på ditt AN7 moderkort 😕
July 22, 2003
Darko wrote: Final release är släppt nu iaf. + att de finns en Beta CPC patch om någon vill prova och har dubbelsidiga minnen.
Och Lord_kvadd, jag har inte testa ännu, har inte haft tid riktigt 😀
Vart hittar du patchen för dubbelsidiga minnen? Jag hittar inte den iaf... och inget av de andra biosen har fungerat bra för mig
January 22, 2003
Darko wrote: nu har jag provat! 245++ gör moderkortet numer 😀 för klarade jag 223 windows stabilt inne, nu surfade jag runt med snål spänning i 245 😉 detta var alltså bioset utan CPC disable 😀
Mitt gör lite över det utan oc bios =)
tror att kylningen/prollen/minnena är det som begränsar
dvs Moddad artic cooling/2500+/winbond CH-5
April 5, 2003
GooGeL: Kassa timings pga kassa minnen 😉 Endast CH-5or. Dom kanske pallar ~235-240 med 3.2v och 11-3-2-2 men knappast mer...
Angående vcoren så gav jag 1.87 från bios vilket är ~1.85. När jag drog upp till 250 så dog datorn. Normalt behöver den 1.9+ från bios för 2.5ghz så jag klagar inte 😉 Ska testa mer ikväll så får vi se vad jag kommer med för resultat senare.
July 22, 2003
"Dracman wrote: hur har du nu klockat den?? min står på samma MHZ när jag kör 220 i FSB
Antagligen kör ni på olika multipliers, du med 11 och han kör ju med 10.
För att prata om oc-bioset igen. Nu kör jag med N24AAC18 och kan köra stabilt i 220x10 på 1.719V, vilket är 22fsb högre än vad jag kunde köra innan.
3 Guest(s)