February 13, 2001
Som jag sa förut så slog blixten ner i min dator för ett tag sen. Tur nog gick inte allt sönder som jag trodde. Moderkortet,
Nätagget,Modemet,Grafikkortet gick åt skogen.
Jag har nu köpt ett DFI kort och stoppat i ett Aopen 300watts agg.
Pengarna räkte inte till ett nytt grafikkort så jag försökte starta de gammla gång på gång och till slut
hoppade de igång. De luktade ju väldigt mycket om det efter blixt ner
slaget men konstigt nog hoppade de igån efter ett tag =)
Efter att ha testat lite fick jag 2400+ Mobil att gå i 2680Mhz. 1,9V, 40c fulload, System 38c öppen burk?.... Fast jag ökar volten så går de inte mer. I biosen hoppar den från 1,85 till 1,95. Måste vara nätagget som är försvagt.
Och så grafikkortet HSI ATI 9600Pro.... Orginal går Gpun i 300hz och kunde maxa som mest 440Mhz Innan blixt nerslaget. Jag har satt på en liten större fläkt nu men har orginal flänsen kvar. Kunde klocka till 550Mhz utan nåra grafik fel.... Efter lite tänkande vågade jag inte mer
med bara luft. Ska kasta in vatten kylningen snart och Vmodda och se vad mer som döljer sig i Gpun =)
Fick 14800 Score i 3D mark utan grafik fel och inga tweks =)
Känns lite kul =)
February 13, 2001
Ska jag göra =) Ska se vad jag kan göra med minnena 300@365x2=730Mhz än så länge.... Har små koppar kylare på dom.... Ibland blir de lite grafik fel =( Ska försöka fixa det....
1 Guest(s)