January 21, 2003
När jag testar Scan for Artifacts med AtiTool så får jag
pixelfel med Core: 580 mem: 375.
Men 3Dmark03 ser man inga fel alls, flyter på hur bra som helst.
Och DirectX9 programmet rthdrib Länk: http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
visar inga fel heller.
Alla spel jag testat visar inga fel.
Så nu till frågan: Kan det vara så att AtiTool visar fel eftersom
allt annat funkar bra?
AtiTool kanske är extremt känsligt och visar fel som man normalt
inte märker i andra program, spel?
GexCube 9600XT Xtreme (522/360) -- Orig 500/351
EDIT1: Blev lite fel. mem ska vara på 375 & inte på 575.
EDIT2: Skrev lite tydligare ang. AtiTool:s känslighet 🙄
January 8, 2003
SOm jag skrev i tråden bredvid så är det helt skumt med mitt grafikkort. 3dm ark stabli max är 351/351 men i detta skumm progg får jag max 392/328, hur kan detta hända? Öppnade rutan så det blev iskallt (Zalmannen blev varm) och kunde maxa 396/330 skumt är det. ska trimma med detta och prova 3dmark, nått har hänt. Trimmar med medföljande skivan till Sappire kortet annars men så stor skillnad ska det väl inte ge?
July 17, 2002
Anledningen till att man använder artifakttestprogram istället för att bara sitta och titta på vanliga tester är att programmet hittar artifakter som man inte ser med ökat. Då samtliga artifakter kan innebära en viss risk för ens hårdvara så litar jag mer på program som detekterar artifakter.
January 21, 2003
The Whistler wrote: Anledningen till att man använder artifakttestprogram istället för att bara sitta och titta på vanliga tester är att programmet hittar artifakter som man inte ser med ökat. Då samtliga artifakter kan innebära en viss risk för ens hårdvara så litar jag mer på program som detekterar artifakter.
Ahh, det är så det ligger till...
Då är det nog bättre jag kör på lägre O/C, annars får jag fullt
med artifakter <----
1 Guest(s)