February 25, 2002
Har en P4 2.4C med stepping SL6WF
mobbo: Asus P4C800delux
Kylning: Vatten
Ram: 2st Twinmos 512MB pc 3200
Men kan inte klocka mer än 2,74Ghz och då är fsb på 227. Några tips vore najz.. Har låst minnena på 400 för att slippa tänka på dom nu.
Jag borde väl komma högre än så? Hur högt vågar jag dra volten? Har inte testat högre än 1.6V i biosen.
Tacksam för svar.
February 25, 2002
Åhh vad skönt.. Det är inte varje dag man får en aha upplevelse.. Hade inte riktigt förstått hur ration mellan cpu/minne fungerade.. men nu funkar det ju mycket bättre. Blev nästan lite spjudd i brallan när jag laddade win i över 3Ghz första gången nu när jag försökt så mycket.. 😀
July 11, 2002
Dhorum wrote: Har inte testat stabiliteten än men kör såhär nu.
cpu 2.4@3.33 fsb ligger på 278 har jag för mig.
och mina twinmos ligger på 400@442
default volt på minnena. Men dom är väl inte dom mest klockvänliga på marknaden.
abooo.. Aeger fan sönder mina juh!
Testa stabilitet och maxa skittet!
förresten, hur beter sig det hela med olika PAT inställningar?
June 30, 2003
Mina 333minnen börjar grina vid 416...
Max OC på min prolle med samma stepping är 3,7ghz
[Image Can Not Be Found]
Då kör jag med 1,625v från bios men moderplankan undervoltar en del som ni ser på bilden... Stabilt gör den 3,4 i orginal volt
Lycka till med OCen nu =)[/img]
February 25, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Dhorum]Har inte testat stabiliteten än men kör såhär nu.
cpu 2.4@3.33 fsb ligger på 278 har jag för mig.
och mina twinmos ligger på 400@442
default volt på minnena. Men dom är väl inte dom mest klockvänliga på marknaden.
abooo.. Aeger fan sönder mina juh!
Testa stabilitet och maxa skittet!
förresten, hur beter sig det hela med olika PAT inställningar?
Har inte hunnit testa PAT inställningarna än... men får väl ta och mecka lite till så jag vet vad dom går för.. Trodde inte 512MB minnen skulle vara så oc vänliga. Trodde 256MB var bättre. I Sandra så får jag för närvarande Int=5735 och Float=5674 på dom. Men det borde jag kunna öka.
February 25, 2002
Sleman wrote: Mina 333minnen börjar grina vid 416...
Max OC på min prolle med samma stepping är 3,7ghz
Då kör jag med 1,625v från bios men moderplankan undervoltar en del som ni ser på bilden... Stabilt gör den 3,4 i orginal voltLycka till med OCen nu =)[/img]
Oj det var fina resultat, 3,4 i orginal volt är ju inte fel. Vågade inte höjja min volt inatt när jag satt "tönt rim", men får väl testa med 1.625v jag med så får vi se om jag kommer upp lite.
Men det är väl lugnt så länge man håller sig under 1.650v iaf va?
June 30, 2003
Jo det ska vara lungt. Men ha koll på din temp hela tiden, jag kör ju luftkylnin men har ändå ruggigt bra temps. (dvs jag har svinkallt i rummet i skrivande stund 18c) Har satt en gräns på 50c idle å där är jag ju inte på långa vägar... En load temp på 60c så vet man ju att cpun inte tar ngn stryk.
Aja håll koll på tempen å smiska upp cpun till max!
1 Guest(s)