February 12, 2003
OfflineLite uppdateringar, testade Phenomen lite mer ikväll. Gick ju att köra bara man strök den försiktigt medhårs.
Gick lite löst ut med wPrime 1024M först, gick i mediokra 5800MHz, lite drygt.
[Image Can Not Be Found]
Testade även PiFast av någon anledning, i samma frekvenser. Testade aldrig det senare, varför det får räknas som kvällens bästa PiFast-resultat (inte för att jag någonsin kör programmet annars).
[Image Can Not Be Found]
wPrime 32M gick förstås i lite högre frekvenser, men inte i några fantastiska hastigheter, någon eller några kärnor är långt ifrån fantastiska. Lite drygt 5900MHz med sex kärnor under belastning:
[Image Can Not Be Found]
Sist ut var klassikern, SuperPi 1M. Enkeltrådat som det är kan man leta upp den kärnan som är något att ha och bara leta efter maxfrekvens, vilket i detta fall var kärna #3 och 6333MHz.
[Image Can Not Be Found]
Som en bonus valde jag även att testa lite minnen, eftersom jag använder mig av Corsair GTX2, som är ganska extrema på alla sätt och vis. Att köra 1966MHz med 6-6-6-18-timings på AMD-riggar är inte direkt lätt, men jag lyckades få med mig en screenshot (har även två korrupta, men de gör nog ingen gladare). Läshastighet på närmare 15GB/s med AMD är inte dåligt, även om jag hellre hade varit strax över, inte under. 🙂
[Image Can Not Be Found]
Apropå läshastigheter, jag tänkte ta och bencha lite minnen med en i7-870 strax, redan igår gick det ju ganska okej, tänkte droppa LN2 på minnena också. 🙂
Riggen som den var nyss:
[Image Can Not Be Found]

Log In