March 17, 2003
Ja som sagt jag kan inte klocka mitt grafikkort det är ett Hercules Radeon 9500 pro... Jag har testat Ati tool, först får jag fram en ruta där det står att alla 9500 kort kan inte klockas för de kan vara låsta, så jag tänkte aaah wtf det är nog inte mitt kort. Men så fort jag höjjer klcoken så, va fan datorn låster sig. 😡
Efter detta så laddade jag hem det trogna programmet Powerstrip. Men icke sa nicke datorn låser sig direkt bara så kallat "fryser".
Vad ska jag göra jag hittar inget moddat bios till Hercules 9500pro 277/277MHz Snälla jag vill klocka 😀
May 5, 2004
du behöver patcha drvn med riva tuners patchscripts som ligger i riva tuner mapppen.. ell
er så kör du med ocfaqs softmoddade drv http://www.ocfaq.com
May 5, 2004
ja när du säger det.. PRO kort ska inte va OC låsta.. testat klockat med tex riva tuner eller ragetweaker? kollat så inte kortet går varmt?
annars testa med o flasha kortet med ett 9500NP bios så kan du softmodda kortet o ev klocka.. lite puligare men om du vill OC så kan det vara värt o testa..
March 11, 2003
Tidigare fanns det ju flockvis med BIOS för olika R300-kort. Skulle tro att du borde kunna hitta något. Och jag tror inte du behöver bry dig om att det är ett Hercules. Viktigare är att det är samma minnen.
Och nej, du skall inte modda det till något annat. Tror inte ens det är möjligt faktiskt. Saknar ju halva minnesbussen för att bli ett 9700.
May 5, 2004
NHOC_Frozen wrote: menar du att jag ska softmodda till 9700?
9500NP 4pipes 128bit
9500PRO 8 pipes 128bit
ja du flashar kortet med ett NP bios så du antagligen får 4 pipes ist för 8 sen softmoddar kortet te ett PRO igen o på så vis kanske du kan klocka mer.. vad har du gör NS på minnena?
2 Guest(s)