December 23, 2006
Synd att man inte har BH5 minnen bara 😛
Alltså.. Jag lyckas inte få brädan att köra 200 fsb alls. 🙁 Den låser sig alltid på #5 i Memtest86+. Men kör jag 166 FSB går det bra.. provat olika minnen och lite olika BIOS. 🙁 Börjar undra om det är CPU:n som spökar.. för jag minns jag hade en CPU som klockade mycket dåligt = nästan inte alls.
Kan det vara CPU:n som är boven i dramat? Har provat nästan allt nu. Blir väl att köra XP 2500+ istället då.. För denna XP-M 2600+ vill inte alls leka.
August 16, 2003
så den vill inte 200fsb även om du sänker multipliern?
(det mesta av min Socket A överklockning gick skit pga en massa otur med dåliga komponenter och inkompatibilitet, mycket erfarenhet och avancerade moddar men lite resultat. jag hade BH-5 minnen, men på mitt skitmoderkort så gick dom inte änns att köra stabilt i originalhastigheten, och brädan kunde bara ge 2.8V)
December 23, 2006
Poontus;1259550 wrote: så den vill inte 200fsb även om du sänker multipliern?
(det mesta av min Socket A överklockning gick skit pga en massa otur med dåliga komponenter och inkompatibilitet, mycket erfarenhet och avancerade moddar men lite resultat. jag hade BH-5 minnen, men på mitt skitmoderkort så gick dom inte änns att köra stabilt i originalhastigheten, och brädan kunde bara ge 2.8V)
Näe.. den vill ändå inte köras i 200fsb.. bara 166fsb som det tuffar på stabilt i. Kör jag minnena CPU i 166 och minnena i 200 så funkar det inte heller. Tack för din input iallafall. Har alla delar här bredvid mig, men rätt så less på att fortsätta felsöka.. Så antar att burken får köras i 166 FSB då.
1 Guest(s)