July 14, 2003
Jag kör med ett PowerColor Radeon 8500 64MB DDR VIVO.
orginalfrekvenserna på mitt kort är 250/250
jag har kommit upp i 292/278 som max med standardkylningen (en pytte fläkt, tror de inte e nån pasta lr fläns heller :()
Jag ska sätta dit en 120mm och en 80mm från gamla nätagg imorn när ja handlat kontakter på Clas Ohlsson. Är de värt att fixa en fläns också då ifall jag inte har någon på kortet, har inte kollat Och kan man ha på kylpasta, isf var?
Satsar på att slå nordichardware's recencent som tog 300/300 efter jag fixat me fläktarna.
En till fråga, jag har läst en hel del trådar som jag hittar när jag sökt men har inte riktigt förstått.
När man voltmoddar, var ändrar man volten på kortet? alltså, är inte de samma som agp volt? och isf. är de nån som kan göra en guide över hur jag voltmoddar mitt kort??
tacksam för svar!
*Edit*
Har dragit på fläktarna nu med världens grymmaste ghetto mod 😀
Kortet verkar dock inte vilja ge mig några mer mhz på coren, har inte testat minnet än. Men däremot så dröjde de längre tid i 3dmark01 innan den frös på 292mhz core, istället för första testet efter nån sek. så dröjde de till dragon high detail i slutet 🙂
ska man prova att ta bort orginal kylaren och lägga på pasta och sen dra en fet fläns och låta den 80mm ja satt på undersidan driva kylningen och skippa dvärgfläkten som sitter på nu??
July 14, 2003
Då har du inte voltmoddat eller gjort något annat nä att ändra i t ex. RivaTuner??
Okej, men du kanske har annorlunda kylning och / eller annorlunda pcb osv. även om själva chipset är samma. lr va de nu heter på gfx? 😛
460 är inte de ganska lågt på minnet som standard? min kör ju 500 som standard. Fast jag borde ju kunna klocka minnet högre men sist ja prova fick ja artefakter, men kan bero på att ja inte hade bra kylning i chassit då. Hade världens sladdhärva men de är ordnat nu, får prova mer senare 🙂
1 Guest(s)