OK kylnings tankar!!|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
OK kylnings tankar!!
NHOC_Frozen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 453
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 8, 2003 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

nu är det såhär att jag har beställt en xp 1700+ med guttig stäpping och jag ska ha max kylning just nu har jag tatt bort 3 av mina 4 5.25" ni
vet där dvd rom ska sitta 😛
Där satte jag en 120mm som blåser typ 60sfm den blåser direkt in på kylflänsen. sedan har jag en 80mm i botten fram av chassit som blåser in sedan har jag en 60mm som blåser ut den sitter uppe i där bak 🙂
Här är mina fläktar 🙂 räcker det kom gjärna med försla om mera chassi kylnig 😉
sedan har vi min cpu kylare det är en ja kolla själv "länk" jag byter ut 80mm fläkten mot denna vad tror ni "länk" den flåsar upp mot 70cfm 😀
och så har jag en sak till jag sätter datorn på altanen där det är typ 0grader på kvällen om inte kallare sedan ska jag klocka på 😉
finns det något mer du kan tillägga som jag kan gjöra 😉
tacksam för roliga och intresangta svar 🙂

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
306942
April 8, 2003 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Din kylning verkar bra (och högljudd!!!). Tänk bara på att om du har den utomhus kan det bli kondens på komponenterna om du stänger av den t.ex. under natten och sedan sätter på den...

NHOC_Frozen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 453
306946
April 8, 2003 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Din kylning verkar bra (och högljudd!!!). Tänk bara på att om du har den utomhus kan det bli kondens på komponenterna om du stänger av den t.ex. under natten och sedan sätter på den...

tänker bara flyta ut datorn från rumsteperatur och sedan klocka direkt så jag tror att jag klarar mig 😉

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
307555
April 9, 2003 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Din kylning verkar bra (och högljudd!!!). Tänk bara på att om du har den utomhus kan det bli kondens på komponenterna om du stänger av den t.ex. under natten och sedan sätter på den...

det blir inte alla kondens om han ställer ut den. Kondens uppkommer när kalla saker befinner sig i varma rum och inte när varma saker befinner sig i kalla rum.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
308163
April 10, 2003 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: [quote=airman]Din kylning verkar bra (och högljudd!!!). Tänk bara på att om du har den utomhus kan det bli kondens på komponenterna om du stänger av den t.ex. under natten och sedan sätter på den...

det blir inte alla kondens om han ställer ut den. Kondens uppkommer när kalla saker befinner sig i varma rum och inte när varma saker befinner sig i kalla rum.

jamen någon komponent i datorn kanske blir tillräckligt varm så att kondens bildas..... 😮

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 500
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL