March 17, 2003
nu är det såhär att jag har beställt en xp 1700+ med guttig stäpping och jag ska ha max kylning just nu har jag tatt bort 3 av mina 4 5.25" ni
vet där dvd rom ska sitta 😛
Där satte jag en 120mm som blåser typ 60sfm den blåser direkt in på kylflänsen. sedan har jag en 80mm i botten fram av chassit som blåser in sedan har jag en 60mm som blåser ut den sitter uppe i där bak 🙂
Här är mina fläktar 🙂 räcker det kom gjärna med försla om mera chassi kylnig 😉
sedan har vi min cpu kylare det är en ja kolla själv "länk" jag byter ut 80mm fläkten mot denna vad tror ni "länk" den flåsar upp mot 70cfm 😀
och så har jag en sak till jag sätter datorn på altanen där det är typ 0grader på kvällen om inte kallare sedan ska jag klocka på 😉
finns det något mer du kan tillägga som jag kan gjöra 😉
tacksam för roliga och intresangta svar 🙂
March 17, 2003
airman wrote: Din kylning verkar bra (och högljudd!!!). Tänk bara på att om du har den utomhus kan det bli kondens på komponenterna om du stänger av den t.ex. under natten och sedan sätter på den...
tänker bara flyta ut datorn från rumsteperatur och sedan klocka direkt så jag tror att jag klarar mig 😉
March 20, 2001
airman wrote: Din kylning verkar bra (och högljudd!!!). Tänk bara på att om du har den utomhus kan det bli kondens på komponenterna om du stänger av den t.ex. under natten och sedan sätter på den...
det blir inte alla kondens om han ställer ut den. Kondens uppkommer när kalla saker befinner sig i varma rum och inte när varma saker befinner sig i kalla rum.
March 5, 2002
Waco wrote: [quote=airman]Din kylning verkar bra (och högljudd!!!). Tänk bara på att om du har den utomhus kan det bli kondens på komponenterna om du stänger av den t.ex. under natten och sedan sätter på den...
det blir inte alla kondens om han ställer ut den. Kondens uppkommer när kalla saker befinner sig i varma rum och inte när varma saker befinner sig i kalla rum.
jamen någon komponent i datorn kanske blir tillräckligt varm så att kondens bildas..... 😮
1 Guest(s)