February 11, 2002
på ditt nforce2 skall du ställa om den från automatiskt till 66hz (66hz orginal). Sen ökar du så långt du kan, ati-korten är känsliga för hög frekvens så över 70 tror jag inte att du kan, mitt klarar inte mer än 67hz när jag överklockar max o trots att jag har ökat agp-volten till 1.7 (klarar inte 1.8.. instabilt..)
August 10, 2002
Men ger det med prestanda?
Och föresten.
Kan det va bra att ge minnen med volt när jag ökat fsbn mycket?
Kör fsb i 187mzh och datorn är inte så stabil som jag skulle vilja ha den. Vill helst inte öka spänningen till prollen då den ökar med ca 4 grader.
Då blir den typ 54 grader i idle. Är det mycket lr?
vad kan jag göra för att få den stabil?
February 11, 2002
Munken wrote: Men ger det med prestanda?
Och föresten.
Kör fsb i 187mzh och datorn är inte så stabil som jag skulle vilja ha den. Vill helst inte öka spänningen till prollen då den ökar med ca 4 grader.
Prova höja volten till minnena ett snäpp lr 2. Det ger något mer prestanda att öka agp-frekvensen ja. Mellan 66-70hz bör du ha. 66 orginal som sagt.
För att få den stabil måste du öka volten, antingen till minnena eller till processorn. Beror på vad som krävs, moderkortet säger stopp någongång också men jag tror att det är processorn som inte vill. Glöm inte att köra minnena i synk heller, dvs 187fsb i ditt fall. Höjer du inte volten och det är minnena som stoppar dig kan du sänka minnestimings något. Jagar du 3dmark poäng bör du ha låga timings.
September 19, 2002
Munken wrote: Men ger det med prestanda?
Och föresten.
Försök undvika att dubbelposta. Det blir något störande om alla i forumet frågar samma saker på 10 olika ställen om du förstår vad jag menar. Du har fått ett par rätt bra svar angående tempen i den andra tråden.
June 27, 2001
CyriQ wrote: Sen ökar du så långt du kan, ati-korten är känsliga för hög frekvens så över 70 tror jag inte att du kan, mitt klarar inte mer än 67hz när jag överklockar max o trots att jag har ökat agp-volten till 1.7 (klarar inte 1.8.. instabilt..)
Jag kan köra 75 på min utan problem. först vid 80 blir det lite skumt.
-- Sorken
February 11, 2002
S0rken wrote: [quote=CyriQ]Sen ökar du så långt du kan, ati-korten är känsliga för hög frekvens så över 70 tror jag inte att du kan, mitt klarar inte mer än 67hz när jag överklockar max o trots att jag har ökat agp-volten till 1.7 (klarar inte 1.8.. instabilt..)
Jag kan köra 75 på min utan problem. först vid 80 blir det lite skumt.
-- Sorken
Jo det finns dem som kan ha mycket högre. Det vanligast är dock mellan t om 67-72hz om jag inte minns fel. Rekommenderat är då max 70hz enligt en del (för stabilitet, sen klockar man max ut av grafikkortet är det oftast tvingad att köra lägre. jag klarar 69 oklockat men mer prestanda ger det inte direkt om man mäter i 3dmark so jag gör hehe). Visst kan man köra högre så varför inte?
1 Guest(s)