August 2, 2002
Jag har funderat lite på att bygga någon form av Oljekyling med typ trafo olja som är elektriskt isolerande. 😮
Med någon form av kompressor för att få ner tempen. 😛
funderar altså på en burk totalt nersänkt i olja med det kylda mediet mot proppen och från den fritt ut i resten av lådan , på så set få ner tempen på proppen.
någon som testat?
March 21, 2003
Airtec wrote: Jag har funderat lite på att bygga någon form av Oljekyling med typ trafo olja som är elektriskt isolerande. 😮
Med någon form av kompressor för att få ner tempen. 😛
funderar altså på en burk totalt nersänkt i olja med det kylda mediet mot proppen och från den fritt ut i resten av lådan , på så set få ner tempen på proppen.
någon som testat?
Ska du säka ner hela dator i olja för att kyla prollen ("proppen" = Processor???) 😮
Om du nu skulle ha en kompressor kylning till det så kan du göra en air-chiller ist det är en sak som jag håller på att göra men jag väntar på min kompressor.... så att man blåser -grading luft på hela burken...(akta hdds de vill inte ha under 5+ .....)
December 27, 2003
Finns en norsk oc-sida som byggde en tank och "droppade" ner hela moderkortet i en olja från 3M, kylde den dock bara med en växlare och luft. Men det funkade fin fint. HD's och cd lämnade dom dock på utsidan, men det var ett riktingt snitsigt bygge, har lite planer på en själv...
1 Guest(s)