April 24, 2003
finns tyvär ingen auto på min. kanske borde ha förklarat mer men jag klockade min XP2100+. den står vanligtvis på 13(Multipen.) men så höjde jag den nu till 14. och den fungerar men jag undrar om jag höjer den till 15. om det är nödvändigt att höja volten. jag har en Epox 8RDA+ moderkort och en AMD XP2100+ Tbred kärna.
January 22, 2002
Alltså, stegen när man ökar volten e ju rätt så små. Tra upp mulitpen till 15 och se, blir det instabilt så höj volten och håll på så tills det blir stabilt eller om du inte kan få det stabilt sänk multipen igen.
Vad jag vet så ändras inte betckningen på prollen bara för att du klockar den. det är fortfarande en 2100+ även fast du, som du säger, kör den som om den vore en 2300+
January 2, 2003
Klart att det inte står att det är en XP2300+ för den finns inte.
Dessa PR-nuffror är ju "lagrade" i processorn / moderkortet eller något sånt.
Den känner väl bara igen de som finns. Och om du nu skulle köra 333Mhz
FSB på din 266-prolle och klocka den till Exakta hastigheter som en Barton 2500+ så står det inte XP2500+.
Eeeh ... mina förklaringar suger :cy:
April 24, 2003
näää det är lungt. höjde den igen. nu står det XP2600+. men jag vågar inte köra den mer. har inte världens bästa fläkt nämligen. alltså det är 333 minne jag har men det är sån standard så jag vet inte vad det är men när jag kör dom i 333 så startar datorn om hela tiden. ehlt sjukt. jag tror att det är nått med minnerna
2 Guest(s)