February 12, 2003
Json_81 wrote: [quote=x-per][quote=Json_81]Sådär ja, nu börjar du snacka mot dig själv.
Eller så skriver man fel vilket är lätt hänt när man har bråttom!
Vad har du skrivit fel då?
Hela ditt experiment bevisar ju att du har fel och att vi har rätt.
ang allas brist på argument, räcker det inte att visa var dina argument brister?
Min flickvän (snart kemiingenjör) säger att du kanske ska studera lite värmelära.
Rättskrivet:
En varm sommardag när solen sken och det var ca 30 grader i skuggan så mätte jag temperaturen på biltaket som var ca 60 grader när solen hade skinit på den!
Sen åkte vi från tossa de mar ner mot Madrid i ca 200 km/h men sen när vi stannade på en rastplats så tog jag fram min termometer och mätte på exakt samma ställe på biltaket och då var temperaturen ca 30 grader och solen hade varit framme hela tiden! Lufttemperaturen i skuggan var ca 45 grader!
March 14, 2001
x-per wrote: [quote=arion][quote=x-per][quote=Json_81]Sådär ja, nu börjar du snacka mot dig själv.
Eller så skriver man fel vilket är lätt hänt när man har bråttom!
Men du har väll insett att du är överbievisad? du har inga hållbara argument mne "vi andra" har argument i drivor.
eller kan du ta något som du har skrivit som verkligen bevisar något till din fördel?
EDIT: stavade visst lite fel men jag hoppas du förstår
Det är la jag som har kommit med argument eller?
Ni andra har ju inte kommit med ett enda argument ju! Ni säger ju bara "kolla på den här länken" "jag har rätt och du har fel" osv
Ja kolla på det inlägget jag skrev innan där jag la in alla som höll med mig!
Vi som röstade JA har gjort experiment i verkligheten, alltså har testat detta!
Ni som säger NEJ förlitar er bara på vad andra säger!
Ni är så överbevisade!
Eran intelligens bevisades ju också när ni stenhårt sa att man inte kunde ha 27 grader innomhus! :D:D:D:D
Förresten tack för alla skratten ni har gett mig 😀 Har inte skrattat såhär mycket på länge!
Edit:
x-per wrote:
Jag har aldrig brytt mig om stavningen eftersom det är rätt lätt att se vad felstavade saker betyder!
Det jag sa är att det är väldigt svårt att se vad det står när man inte använder . , ! ? tecken!
öhh du har du inte läst mitt tidigare inlägg? fan sluta snacka skit...
March 1, 2003
x-per wrote: [quote=Json_81][quote=x-per][quote=Json_81]Sådär ja, nu börjar du snacka mot dig själv.
Eller så skriver man fel vilket är lätt hänt när man har bråttom!
Vad har du skrivit fel då?
Hela ditt experiment bevisar ju att du har fel och att vi har rätt.
ang allas brist på argument, räcker det inte att visa var dina argument brister?
Min flickvän (snart kemiingenjör) säger att du kanske ska studera lite värmelära.
Rättskrivet:
En varm sommardag när solen sken och det var ca 30 grader i skuggan så mätte jag temperaturen på biltaket som var ca 60 grader när solen hade skinit på den!
Sen åkte vi från tossa de mar ner mot Madrid i ca 200 km/h men sen när vi stannade på en rastplats så tog jag fram min termometer och mätte på exakt samma ställe på biltaket och då var temperaturen ca 30 grader och solen hade varit framme hela tiden! Lufttemperaturen i skuggan var ca 45 grader!
och hade du kört fortare så hade det bildats frost på taket???
January 15, 2003
x-per wrote: [quote=PeeWee^]Jaja, nu när vi fått ordning på det hela så tycker iaf jag att det är onödigt att meddela personen ifråga om att han är överbevisad, det vet han nog själv. Men därmot fick jag upp intresset för det med flygplan...
Någon som vetdet kan bildas frost på ett flygplan när det är plusgrader ute? Och isf hur går det till? Det måste ha att göra med trycket vilket i sin tur leder till att substansmängden minskar. Tacksam för svar
Men herregud har du inte läst igenom tråden ordentligt?
Jag har redan berättat varför det blir så på flygplan!
Dessutom motargumenterade du dig själv rätt kraftigt nu!
Jag vet inte hur din hjärna fungerar, men jag glömde däremot "ifall". Om det var därför du påstod att jag motargumenterade mig själv så visst. Men resten stämmer..
February 12, 2003
PeeWee^ wrote: [quote=x-per][quote=PeeWee^]Jaja, nu när vi fått ordning på det hela så tycker iaf jag att det är onödigt att meddela personen ifråga om att han är överbevisad, det vet han nog själv. Men därmot fick jag upp intresset för det med flygplan...
Någon som vetdet kan bildas frost på ett flygplan när det är plusgrader ute? Och isf hur går det till? Det måste ha att göra med trycket vilket i sin tur leder till att substansmängden minskar. Tacksam för svar
Men herregud har du inte läst igenom tråden ordentligt?
Jag har redan berättat varför det blir så på flygplan!
Dessutom motargumenterade du dig själv rätt kraftigt nu!
Jag vet inte hur din hjärna fungerar, men jag glömde däremot "ifall". Om det var därför du påstod att jag motargumenterade mig själv så visst. Men resten stämmer..
Hahahahahahahahahahah
Ok bara för att du glömde att skriva "ifall" så haha
aja så om du hade skrivit "ifall" så hade jag ändå hänvisat till mitt inlägg om flygplanet! :D:D:D:D
Edit: Det var inte det jag menade att du motargumenterade dig!
Ne nu skiter jag i det här!
Det att jag såg på när det blev frost på flygplanet vid 18 plus är inte nog med bevis tydligen!
Det bevisar ju hur tjurksalliga och envisa vissa är!
January 15, 2003
x-per wrote: [quote=PeeWee^][quote=x-per][quote=PeeWee^]Jaja, nu när vi fått ordning på det hela så tycker iaf jag att det är onödigt att meddela personen ifråga om att han är överbevisad, det vet han nog själv. Men därmot fick jag upp intresset för det med flygplan...
Någon som vetdet kan bildas frost på ett flygplan när det är plusgrader ute? Och isf hur går det till? Det måste ha att göra med trycket vilket i sin tur leder till att substansmängden minskar. Tacksam för svar
Men herregud har du inte läst igenom tråden ordentligt?
Jag har redan berättat varför det blir så på flygplan!
Dessutom motargumenterade du dig själv rätt kraftigt nu!
Jag vet inte hur din hjärna fungerar, men jag glömde däremot "ifall". Om det var därför du påstod att jag motargumenterade mig själv så visst. Men resten stämmer..
Hahahahahahahahahahah
Ok bara för att du glömde att skriva "ifall" så haha
aja så om du hade skrivit "ifall" så hade jag ändå hänvisat till mitt inlägg om flygplanet! :D:D:D:D
Haha, glömde bort att jag måste vara extra övertydlig gentemot dig.
OBS! Jag är bara intresserad av realistiska teorier, och _INTE_ amatöruppmätta experiment. Om dem inte är BEVISADE...
February 12, 2003
PeeWee^ wrote:
Haha, glömde bort att jag måste vara extra övertydlig gentemot dig.
Din IQ måste vara enormt hög när du inte förstår detta:
x-per wrote:
Jag har aldrig brytt mig om stavningen eftersom det är rätt lätt att se vad felstavade saker betyder!
Det jag sa är att det är väldigt svårt att se vad det står när man inte använder . , ! ? tecken!
January 15, 2003
nivaman wrote: jasså det var +18*C och inte +30*C som du sa tidigare..
jaja... luftfartsverket säger iaf. att ísbildning på flygplan förekommer vid 0*C till -25*C... men vad vet dom???
Haha, då var det ju så logiskt som man trodde.
Men däremot tror jag att de nämnda temperaturerna +18°C och 30°C var marktemperaturen i området...
February 12, 2003
nivaman wrote: jasså det var +18*C och inte +30*C som du sa tidigare..
jaja... luftfartsverket säger iaf. att ísbildning på flygplan förekommer vid 0*C till -25*C... men vad vet dom???
Du verkar ha problem med att skilja på saker faktiskt!
Kanske därför att du inte förstår vad vi JA sägare har sagt till dig!
18 grader var på flygplanet och 30 grader va på bilen!
Mmm luftfartsvärket är kompetenta men vad vet alla piloter då?
Ser dom bara i syne eller?
March 1, 2003
x-per wrote: [quote=nivaman]jasså det var +18*C och inte +30*C som du sa tidigare..
jaja... luftfartsverket säger iaf. att ísbildning på flygplan förekommer vid 0*C till -25*C... men vad vet dom???
Du verkar ha problem med att skilja på saker faktiskt!
Kanske därför att du inte förstår vad vi JA sägare har sagt till dig!
18 grader var på flygplanet och 30 grader va på bilen!
Mmm luftfartsvärket är kompetenta men vad vet alla piloter då?
Ser dom bara i syne eller?
ser ut som du sa 30*C iaf...
saxat från en annan tråd... samma diskussion...
x-per wrote: Ta en termometer och sätt den i luftdraget så får ni se!
Här kan ni kontakta Ulf Rohlen om några dagar när sidan är uppe! Han har utbildning på termologi eller vad det heter!
http://www.borasflygklubb.net/flygskolan_flyglarare.phpEdit: Varför blir det isbildning på flygplanet när det är 30 plus i lufttemperatur?
Varför blev min bil 7 grader kallare än lufttemperaturen?
Blås rumstempererad luft på ett glas en stund så kan ni mäta att den bli kallare sen!Jag kan nämna oöndligt många experiment som bevis! Har en fysikbok jämte mig också om det skulle vara så
ajaj x-per... ser inte bra ut nu...
January 15, 2003
x-per wrote: [quote=PeeWee^] Haha, glömde bort att jag måste vara extra övertydlig gentemot dig.
Din IQ måste vara enormt hög när du inte förstår detta:
x-per wrote:
Jag har aldrig brytt mig om stavningen eftersom det är rätt lätt att se vad felstavade saker betyder!
Det jag sa är att det är väldigt svårt att se vad det står när man inte använder . , ! ? tecken!
Att du inte bryr dig om stavfel etc hade jag missat, men du sa ju däremot att oavsett om jag glömt "ifall" eller ej så hade du ändå hänvisat till ditt flygplansexempel. Och ditt flygplansexempel visade ju sig vara felaktigt.
February 12, 2003
nivaman wrote: [quote=x-per][quote=nivaman]jasså det var +18*C och inte +30*C som du sa tidigare..
jaja... luftfartsverket säger iaf. att ísbildning på flygplan förekommer vid 0*C till -25*C... men vad vet dom???
Du verkar ha problem med att skilja på saker faktiskt!
Kanske därför att du inte förstår vad vi JA sägare har sagt till dig!
18 grader var på flygplanet och 30 grader va på bilen!
Mmm luftfartsvärket är kompetenta men vad vet alla piloter då?
Ser dom bara i syne eller?
ser ut som du sa 30*C iaf...
saxat från en annan tråd... samma diskussion...
x-per wrote: Ta en termometer och sätt den i luftdraget så får ni se!
Här kan ni kontakta Ulf Rohlen om några dagar när sidan är uppe! Han har utbildning på termologi eller vad det heter!
http://www.borasflygklubb.net/flygskolan_flyglarare.phpEdit: Varför blir det isbildning på flygplanet när det är 30 plus i lufttemperatur?
Varför blev min bil 7 grader kallare än lufttemperaturen?
Blås rumstempererad luft på ett glas en stund så kan ni mäta att den bli kallare sen!Jag kan nämna oöndligt många experiment som bevis! Har en fysikbok jämte mig också om det skulle vara så
ajaj x-per... ser inte bra ut nu...
Saxat från första sidan i denna tråden:
x-per wrote: Kolla i den andra tråden som vi diskuterade detta i så ser ni alla mina "experiment" och bevis!
Gjorde ett experiment till i morse!
Jag tog ut en datorfläkt och stälde den med riktningen mot en glasflaska och mätte upp lufttemperaturen som var 27 grader! Efter 10 minuter var glasflaskan 22 grader! Hur bevisar ni det då?Edit:
Jag får la säga mina argument igen då:
1. Om man kör en bil i 200 km/h i 10 minuter och sen stannar och mäter temperaturen på taket så är den mycket kallare än lufttemperaturen (när bilen stod still var den kokhet)!
Ett annan enkel sak att bekräfta det på är att när ni åker bil nästa gång så känner ni på rutan som är väldigt kall efter en stund!2. Varför sätter alla biltillverkare temperatursensorn dold för fartvinden? Även på flygplan, båtar, helikoptrar, svävare, lastbilar sitter det på det sättet!
3. När jag flög en Cessna och en Piper Cheeroke i somras så blev det frost på flygkroppen när vi flög på 500 meters höjd fast temperatursensorn visade 18 grader +!
November 22, 2001
pratar vi om ett litet plan eller ett charterplan?
Charterplan visar ju alltid marktemperaturen när man är ute och flyger o det brukar skilja ganska många grader.
tveksamt att det var varken 18 eller 30 grader vid 10km's höjd.
[EDIT] läste nu att det vad det var för plan.
Fullständigt omöjligt att du fick frost på planet vid 500m höjd och 18 grader plus. Det strider mot alla fysiklagar.
4 Guest(s)