January 18, 2006
Hej alla nh:are!
Jag köpte mig en opteron 165 då jag hoppades på att nå högre hastigheter med den än med min förra x2 3800+. På min 3800+ nådde jag 2500mhz max stabilt med en jäkla massa vcore. Det kändes inte så säkert att ha den så högt , så jag tänkte varför inte köpa en opteron?.
Dessa settings samt hårdvara har jag fifflat med:
//HÅRDVARA//
Opteron 165 (såklart )
DFI Lanparty Nf4 Ultra-D
Crucial Ballistix 2GB PC4000
TT Big typhoon
Gainward 7800GT GFx (Voltmod 1.5V@3D 524/1263.)
Antec smartpower 2.0 450W.
//INSTÄLLNINGAR//
vcore:1.425-1.55
fsb/htt:3x eller auto
fsb:267-289
multiplier 9x
chipset voltage 1.5v-1.6v
ram inställningar>2.7-2.8vdimm,timings 3-3-3-8(1T)
(Jag har kört min ram med divider så de kör i DDR500 , och testat i memtest86 och det gick fint!)
Så , för att sammanfatta detta har jag kört från hastigheter mellan 2400mhz till 2600mhz med en vcore från 1.425-1.55. Tyvärr har jag inte haft någon tur , jag får fel i dubbla prime95 på direkten och/eller misslyckas i dubbla superpi. Jag har tänkt mycket på nätaggregatet , det kanske inte levererar tillräckligt med must eller för ostabilt?
Temperaturerna är riktigt fina så de ska inte vara ett problem.
Snälla hjälp mig , jag vet inte vad jag bör göra.
December 24, 2002
Hej en snabb fråga bara, har inget att göra med tråden iof men..=) Hur gör man för att köra dubbla prime? Vill gärna testa på min cpu om den är stabil på det med, men när jag startar prime och redan har ett prime fönster uppe så händer inget förutom att fönstret blir aktivt.
August 23, 2001
Loggo wrote: Hej en snabb fråga bara, har inget att göra med tråden iof men..=) Hur gör man för att köra dubbla prime? Vill gärna testa på min cpu om den är stabil på det med, men när jag startar prime och redan har ett prime fönster uppe så händer inget förutom att fönstret blir aktivt.
kopiera mappen till ett annat ställe och starta det därifrån så har du två Prime igång.
till topic då, har du så du kan testa ett bättre nätagg? Någon polare som kanske har ett som är bättre du kan låna öven en kvälll.
En annan sak kan ju vara att bara för stunden prova att kanske plocka ur lite grejer som drar ström, dvd, extra hårddiskar, mindre strömkrävande grafikkort?
2 Guest(s)