July 18, 2003
Japp... mina minnen tycker jag presterar för dåligt just nu,
Har dom på en Mega pc (nforce 2 mobo), så jag har några korta frågor:
1: Hur ser man att dual mode på minnena är aktiverat, har instalerar det men är inte 100% på på att det fungerar för minna testar vart inte bättre...
sen, är det värt att dra ner minnena i 333 och köra minne cpu i 1:1, eller ska jag dra upp minnena över 400 och köra dom "ensama"
Sen, nu kör jag timinng 2-2-2-3 @ orginal volt, det är ett par kingston 256 stickor
Tacksam för svar ! :blink:
July 18, 2003
PolarIce wrote: Det bör stå under uppstarten av datorn att "Dual Channel is activated" (eller liknande :))
Man ska helst köra minnena syncat med FSB, då får man ur mest prestanda. Men det går bra att köra dom "ensamma" 😀
mjo, vet... men det är så att jag inte får upp ngt alls, endast "AGP 8X supported" etc, sen så kommer bara skärmen upp ibland, men det är annat problem,
inga program som kan kolla det ?
February 3, 2003
Dry_Ice wrote: [quote=SuperNova]2-2-2-3 är väll inte en möjlig inställing... om nu minnena skulle klara av det vilket jag STARKT betvivlar
Jepp, det gör dem. och 2-2-2-3 går att köra,, iofs körjag nu endast 2-2-2-5 tror jag
Vill också minnas att det går...Men inte i dom högre fsb'na.Kan du inte klocka upp din cpu till 200fsb? och synca minnena 1:1? Fin prestanda då.
Kör i 1:1.
Sedan kan du ju alltid kolla hur du satt stickorna i ditt moderkort.
Brukar vara så att det är 2 DIMM platser nära cpu'n och en ifrån.
En ska vara i en av dom 2 första och en i den sista ensamma och då har du garanterat dual stöd 🙂
July 18, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=Dry_Ice][quote=SuperNova]2-2-2-3 är väll inte en möjlig inställing... om nu minnena skulle klara av det vilket jag STARKT betvivlar
Jepp, det gör dem. och 2-2-2-3 går att köra,, iofs körjag nu endast 2-2-2-5 tror jag
Vill också minnas att det går...Men inte i dom högre fsb'na.Kan du inte klocka upp din cpu till 200fsb? och synca minnena 1:1? Fin prestanda då.
Kör i 1:1.
Sedan kan du ju alltid kolla hur du satt stickorna i ditt moderkort.
Brukar vara så att det är 2 DIMM platser nära cpu'n och en ifrån.
En ska vara i en av dom 2 första och en i den sista ensamma och då har du garanterat dual stöd 🙂
NJa... just nu kör jag cpu i 188, och då har jag en max temp på hela 80 grader... och jag vill gärna inte gå högre... :P, men minnena går stabilt då...
February 3, 2003
hrm fan vad korkad jag är..står ju i CPU-Z...
http://www.cpuid.com/download/.....-z-122.zip
Finns under memory om jag inte minns fel..Står om det är Single eller Dual
July 18, 2003
LorD_Kvadd wrote: hrm fan vad korkad jag är..står ju i CPU-Z...
http://www.cpuid.com/download/.....-z-122.zip
Finns under memory om jag inte minns fel..Står om det är Single eller Dual
😛 skyst, har jag inte sett... 🙂 problemet löst !
January 1, 2003
July 18, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=Kapten_Krook]Vilket är egentligen det bästa programet för att testa prestandarden för minnerna?
bara för att se överföringshastigheten så kanske Sisoft. Det brukar jag använda iaf.
Dry_Ice : Har du Dual då?
mjo... visade sig vara det :/, Tycker att jag får lite dåliga resultat i Aida32 minnes testerna, för att de går i 1:1 med cpu, ca 190 fsb ,med timings 2-2-2-5 😡
WOHO, mitt 500 inlägg 😛
February 3, 2003
Dry_Ice wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Kapten_Krook]Vilket är egentligen det bästa programet för att testa prestandarden för minnerna?
bara för att se överföringshastigheten så kanske Sisoft. Det brukar jag använda iaf.
Dry_Ice : Har du Dual då?
mjo... visade sig vara det :/, Tycker att jag får lite dåliga resultat i Aida32 minnes testerna, för att de går i 1:1 med cpu, ca 190 fsb ,med timings 2-2-2-5 😡
WOHO, mitt 500 inlägg 😛
WOHO grattis 😀
Kör sisoft..Det är det enda jag kan jämnföra till..Men ska du få ut bra minnes prestanda så måste du ha högre fsb.
2 Guest(s)