Orkar jag ge mig på kompessorkylning?|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Orkar jag ge mig på kompessorkylning?
Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 9, 2004 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Har tillgång till en frysbox som jag kan få ta kylsystemet från. Tänkte att det skulle vara tufft att kyla burken lite extremt 😉 men det är kanske att ta sig vatten över huvet. Har ni eller någon ni känner pillat med sådant möjligtvis? Har sett nån dokumentation med någon som byggt eget kompressorsystem, men kommer inte ihåg var.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
641708
June 9, 2004 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja leta upp lite info och sätt igång.. du kan ju inte mer än ge upp 😛

Ikkitousen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 292
641728
June 9, 2004 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

För det första så är kompressorn troligen för klen. De flesta som sitter i frysboxar pallar inte mer än runt 50w, väldigt ovanligt med minst 120w som du bör ha om den ska vara någon ide. För det andra är det massa job, svårt och krångligt 🙂 Men om du är händig och har massa tålamod så go for it!

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
642217
June 10, 2004 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Ikkitousen wrote: För det första så är kompressorn troligen för klen. De flesta som sitter i frysboxar pallar inte mer än runt 50w, väldigt ovanligt med minst 120w som du bör ha om den ska vara någon ide. För det andra är det massa job, svårt och krångligt 🙂 Men om du är händig och har massa tålamod så go for it!

För klen? Kommer det bli högre temp på vattnet i vattenkylningen än om jag kör med vanlig radiator? I as fall är ju det noll vits med att ens bry sig om.
Händighet och stort tålamod är jag känd för att ha btw 🙂

Ikkitousen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 292
642243
June 10, 2004 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Relaxia wrote: [quote=Ikkitousen]För det första så är kompressorn troligen för klen. De flesta som sitter i frysboxar pallar inte mer än runt 50w, väldigt ovanligt med minst 120w som du bör ha om den ska vara någon ide. För det andra är det massa job, svårt och krångligt 🙂 Men om du är händig och har massa tålamod så go for it!

För klen? Kommer det bli högre temp på vattnet i vattenkylningen än om jag kör med vanlig radiator? I as fall är ju det noll vits med att ens bry sig om.
Händighet och stort tålamod är jag känd för att ha btw 🙂

Om du ska göra en waterchiller så funkar det ju bra oavsett W, trodde du skulle köra istill med vapochill/prome.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
643326
June 12, 2004 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.xtremesystems.org 😀 ? Allt du behöver veta typ o lite till (Dock det e på Eng men finns svenskar också t ex jag)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 55
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL