November 5, 2002
Har tillgång till en frysbox som jag kan få ta kylsystemet från. Tänkte att det skulle vara tufft att kyla burken lite extremt 😉 men det är kanske att ta sig vatten över huvet. Har ni eller någon ni känner pillat med sådant möjligtvis? Har sett nån dokumentation med någon som byggt eget kompressorsystem, men kommer inte ihåg var.
June 9, 2004
För det första så är kompressorn troligen för klen. De flesta som sitter i frysboxar pallar inte mer än runt 50w, väldigt ovanligt med minst 120w som du bör ha om den ska vara någon ide. För det andra är det massa job, svårt och krångligt 🙂 Men om du är händig och har massa tålamod så go for it!
November 5, 2002
Ikkitousen wrote: För det första så är kompressorn troligen för klen. De flesta som sitter i frysboxar pallar inte mer än runt 50w, väldigt ovanligt med minst 120w som du bör ha om den ska vara någon ide. För det andra är det massa job, svårt och krångligt 🙂 Men om du är händig och har massa tålamod så go for it!
För klen? Kommer det bli högre temp på vattnet i vattenkylningen än om jag kör med vanlig radiator? I as fall är ju det noll vits med att ens bry sig om.
Händighet och stort tålamod är jag känd för att ha btw 🙂
June 9, 2004
Relaxia wrote: [quote=Ikkitousen]För det första så är kompressorn troligen för klen. De flesta som sitter i frysboxar pallar inte mer än runt 50w, väldigt ovanligt med minst 120w som du bör ha om den ska vara någon ide. För det andra är det massa job, svårt och krångligt 🙂 Men om du är händig och har massa tålamod så go for it!
För klen? Kommer det bli högre temp på vattnet i vattenkylningen än om jag kör med vanlig radiator? I as fall är ju det noll vits med att ens bry sig om.
Händighet och stort tålamod är jag känd för att ha btw 🙂
Om du ska göra en waterchiller så funkar det ju bra oavsett W, trodde du skulle köra istill med vapochill/prome.
March 21, 2003
http://www.xtremesystems.org 😀 ? Allt du behöver veta typ o lite till (Dock det e på Eng men finns svenskar också t ex jag)
1 Guest(s)