April 24, 2007
OfflineFår då och då (nästan dagligen) bluescreens med följande "felkod"
Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Locale ID: 1053
Additional information about the problem:
BCCode: d1
BCP1: 00000008
BCP2: 00000002
BCP3: 00000001
BCP4: 874A185F
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
CPU är klockad till 3,2 Ghz och samma sak (bluescreen) händer med samma intervaller även vid 3,5 GHz. Jag misstänker minnesfel. har inte provat Memtest ännu, vilken version är det som man kan köra i Windows utan att behöva boota med den?
Minnena matas med 0.2V ( samma sak när dem får 0,15 V över normal) över standard och körs i 400 MHz @ 4-4-4-12 latenser
All hjälp uppskattas, tack på förhand
/Nvidiaamd
March 14, 2001
OfflineLadda ner ISO filen här:
http://www.memtest.org/#downiso
och bränn den sen som image, inte som en vanlig datacd, i ex nero under "Recoder" - "Burn image".
April 24, 2007
OfflineEliXyR wrote: kör intel burn test.. Det ska vara lika bra som o köra orthos i 8 timmar, tar ca 10 min o testa om din burk är gogogo eller icke. Googla and you will find
Bra tips, tack! 🙂
edit: har kört sammanlagd 13 "rundor" av burn. först 3 sen 10 stycken, klarade båda galant.
April 24, 2007
OfflineTror mig ha hittat orsaken, verkar vara så att jag glömt (?) installera drivisar till MB alternativt inte installerat dessa korrekt.
Detta enligt Windows:
http://img337.imageshack.us/my.....useic2.jpg
"Problem caused by Realtek 8101/8168/8169 PCI/PCIe Adapter Driver (RTLH86.SYS)
This problem was caused by Realtek 8101/8168/8169 PCI/PCIe Adapter Driver (RTLH86.SYS), which was created by Realtek Semiconductor Corp.. There is no solution for this problem at this time."
1 Guest(s)









Log In
