August 19, 2001
Hej..
Det är så här att de går att klocka min proccesor med Multipeln utan att jag har låst upp den.
Hur ät detta möjligt?
Min temp är cirka 5-6 grader högre om jag kör 11.5x135. Det tycker jag tyder på att de funkar.
+ att jag får en prestanda ökning i 3Dmark.
Cirka 200 poäng.
Tack på förhand.
August 19, 2001
Åhhh fan..
De visste jag inte.
Men asså har lite problem med minnena.
De vill inte bli klockade.
Vad ska jag ställe in mer än cas 2.5?
För att få upp fsbn?
[120mm intag,2x 92mm Zalman utblås]
[ Detta Inlägg ändrades av: JuLmUnD den 2002-05-10 14:14 ]
January 21, 2002
Jag har hört att det ska vara så men jag vet inte säkert...
Hur som helst när jag hade överklockat lite och det gick finfint blev jag övermodig och höjde FSB med 3 MHz på en gång. (Jag kanske borde testat att höja en MHz i taget poch sett om det gått). När jag sedan startade datorn postade den fint men när windows skulle laddas klagade den över att en fil hade skadats..hmm Jag antog att Hårddisken skadats av min extrema överklockning. Vore intressant om någon verkligen visste hur det låg till.
October 25, 2001
On 2002-05-11 22:23, : : Anders : : wrote:
Jag har hört att det ska vara så men jag vet inte säkert...Hur som helst när jag hade överklockat lite och det gick finfint blev jag övermodig och höjde FSB med 3 MHz på en gång. (Jag kanske borde testat att höja en MHz i taget poch sett om det gått). När jag sedan startade datorn postade den fint men när windows skulle laddas klagade den över att en fil hade skadats..hmm Jag antog att Hårddisken skadats av min extrema överklockning. Vore intressant om någon verkligen visste hur det låg till.
Såsom jag förstått det så är det inte FSB'n i sig som gör att det blir fel på diskarna, utan att minnena levererar korrupta data (pga. överklockningen) som sen skrivs ner på disken.
2 Guest(s)