October 30, 2003
hej!
jag har ett problem, är rätt noob på överklokning. Jag vill överklocka mitt radeon 9700np. har testat både Powerstrip och riva tuner. Det går att överklocka men efter kanske 10s låser sig datorn och skärmen blir svart. efter nån sekund kommer bilden upp igen och vpu recover säger att kortet inte fått information av drivrutiner eller nåt sånt.
jag har catalyst 3.8.
fick med kortet i hem-pc paket. har en pentium 2.8, 512, msi 648 moderkort.
May 11, 2003
Smirnoff wrote: [quote=Redfaction]De nya drivrutinerna kan höjja tempen med upp till 10 grader..:)
Vilka drivrutiner rekommenderar du att man ska köra, har också Radeon9700..
Lite missnöjd med CAT 3.8 de har gett mig -1500 scores i 3dmar 😕
Skumt.. jag fick samma men fick mycket högre och stabilare fps i Halo framför allt.
May 10, 2003
Det är inte ATI:s oficiella Catalyst 3.8 som höjer temparaturen utan drivrutiner som "läckts ut av dell" de är av senare version än Catalyst 3.8 men det är inte några 3.9 drivutiner.
Omegas senaste drivrutiner höjer också tempen eftersom de baseras på Dell drivrutinerna.
Sen finns det drivrutiner från fujitsu som också är senare än Catalyst 3.8 de kör ja nu och den fungerar bra (vet inte om den höjer tempen). Fujitsu drivrutinerna kommer visserligen upp som Catalyst 3.7 men de är garanterat nyare an Catalyst 3.8. Fujitsu drivrutinerna fixar även problem med vissa spel.
1 Guest(s)