August 6, 2001
Orora dig inte för tempen. Jag har då aldrig hört någon som lyckats klocka sönder ett grafikkort, som inte är modat på något sätt (voltmod tex.). Korten brukar hänga sig när de blir för varma. Starta om datorn och klocka ner om detta händer. Lite sunt förnuft skadar inte heller.
Jag har själv överklockat fem kort (ATI rage pro, Savage 4, Geforce 2 mx, Kyro 2 och Geforce 3 ti200 ). Kört dem i snitt ett år utan problem. Kyro 2 och geforce 3 ti200 korten är voltmoddade, och har varit peltier+vattenkylda.
February 4, 2002
Josef wrote: Orora dig inte för tempen. Jag har då aldrig hört någon som lyckats klocka sönder ett grafikkort, som inte är modat på något sätt (voltmod tex.). Korten brukar hänga sig när de blir för varma. Starta om datorn och klocka ner om detta händer. Lite sunt förnuft skadar inte heller.
Jag har själv överklockat fem kort (ATI rage pro, Savage 4, Geforce 2 mx, Kyro 2 och Geforce 3 ti200 ). Kört dem i snitt ett år utan problem. Kyro 2 och geforce 3 ti200 korten är voltmoddade, och har varit peltier+vattenkylda.
Har du nått schema på voltmodden av Ti200 kortet
February 4, 2002
-d-himself- wrote: hm, säg nått bra program att trimma i .. har bara asus-smartdoctor och powerstrip
Jag kör på Rivatuner Det hittar du hos http://www.guru3d.com/
February 4, 2002
Josef wrote: Till Arne anka: Jag kan skicka bilder på mitt kort , när jag får hem min laptop (bilderna ligger på den). Det skulle i så fall bli på tisdag..
Vilket kort har du?? och hur mycket högre kunde du klocka efter voltmodden Jag har letat som en galning efter voltmoddar till Ti200 men inte hittat nån som funkar
August 6, 2001
Körde mitt geforce 3 ti200 på 255/510 (175/400 org.), men det var med vatten+peltier, och voltmod. Kortet är ett Hercules. Sista gången jag köper Hercules (Klockar dåligt som f-n). Nu kör jag det org. då jag glömde att stänga av peltierelementet när jag stängde av datorn (vattenpumpen kopplad till datorn, och peltier på ett separat nätagg.). Vattnet i blocket blev lite varmt när pumpen inte gick, så blocket började läcka och peltierelementet brann upp. Så kan det gå när man inte har allt på ett nätagg.
1 Guest(s)